Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt forsøk på David Gilmour sound


Anbefalte innlegg

Hallo folkens,

Her er hva jeg bruker for å prøve å gjenskape tonen til David Gilmour.

Forsterkere:

Leslie G37

Hiwatt 50W

Tolerance P-26

IMAG0012.jpg

Mine Pedaler:

I rekkefølge: Pete Cornish LD-3, Dementer compulator, Korg tuner, MJM Sixties vibe, Pete Cornish G2, Pete Cornsih P1, Pete Cornish P2, Pete Cornish SS3, BK Butler tube driver, Boss CE2, Boss GE7, T-Rex Replica

IMAG0015.jpg

Gitarer:

Fender Custom Shop David Gilmour stratocaster

Fender 57RI (bygget selv) med DG20 EMG PU

IMAG0017.jpg

IMAG0018.jpg

Endret av Gilmour
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå fett!! Kongeutstyr! Ser ut som relicversjonen du har der. Fornøyd? Altså svarer den til prisen?

Den Hiwattkomboen var også noe jeg kunne tenkt meg!

Om den er verdt prisen har jeg egentlig ikke peiling på.

Med en gang jeg tok den opp så tenkte jeg at det var en vanlig stratte, men som det er med alle gode instrument så blir de bedre

og bedre for hver gang du spiller de.

Halsen er veldig tynn, så er greit å prøvespille disse før du evt kjøper.

Syns hals pickuppen også er ørlite grann boomy, foretrekker såvidt fender CS69 i øvre posisjon, men har ikke byttet.

Det er en helt magisk god gitar, men anbefaler som sagt at du prøvespiller den først. Halsen er rimelig mye tynnere på DG stratten en en vanlig 57RI V 7,5" hals

Spiller nå for tiden mest på EMG stratten i kombo med Leslie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow masse snacks her :) hvordan er forskjellen på Cornish P-1 og P-2?

Har P-2 selv, og er du fornøyd med SS-3?

Det kommer an på hvilke pickupps du bruker. Med single coil er P-1 mye mer aggresiv, og en del lysere en P-2

Med EMG, er de ganske like.

SS-3 er en veldig bra pedal, den står nesten på konstant. Har i bestilling en ST-2.

Den gjør jo litt samme jobb som SS-3, men må teste den først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den er verdt prisen har jeg egentlig ikke peiling på.

Med en gang jeg tok den opp så tenkte jeg at det var en vanlig stratte, men som det er med alle gode instrument så blir de bedre

og bedre for hver gang du spiller de.

Halsen er veldig tynn, så er greit å prøvespille disse før du evt kjøper.

Syns hals pickuppen også er ørlite grann boomy, foretrekker såvidt fender CS69 i øvre posisjon, men har ikke byttet.

Det er en helt magisk god gitar, men anbefaler som sagt at du prøvespiller den først. Halsen er rimelig mye tynnere på DG stratten en en vanlig 57RI V 7,5" hals

Spiller nå for tiden mest på EMG stratten i kombo med Leslie.

Dette vet du nok, men Fullerton 57 RI'en som DG kjøpte 3 (?) stk. av er ikke veldig korrekt specs-messig. Såvidt jeg husker har den c-profil, jumbo frets, og 9,5" radius. Så han liker trolig moderne halser bedre enn vintage-korrekte halser på 'player' gitarene hans. Halsen på The Black Strat har jo også blitt skiftet en rekke ganger, og nå er det vel Kinman pickups som står i den.

Nice rig. Importerer du Cornish pedalene direkte fra mannen selv?

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet du nok, men Fullerton 57 RI'en som DG kjøpte 3 (?) stk. av er ikke veldig korrekt specs-messig. Såvidt jeg husker har den c-profil, jumbo frets, og 9,5" radius. Så han liker trolig moderne halser bedre enn vintage-korrekte halser på 'player' gitarene hans. Halsen på The Black Strat har jo også blitt skiftet en rekke ganger, og nå er det vel Kinman pickups som står i den.

Nice rig. Importerer du Cornish pedalene direkte fra mannen selv?

Usikker på det du nevner med fullerton, har aldri hørt det før.

Den røde EMG stratten er en 57RI strat, slik at halsen på DG sin skal være 7,5" V, mens det på DG custom shop sin er 7,5" C, disse to er ganske uilke, da C er mye tynnere.

Pickuppene i the black strat har vært de samme stort sett. Har vel vært en Dimarzio PU i brdige, men nå er det Fender PU i hals og midt, mens det er Seymore Duncan i brigde.

Cornish pedalene har jeg kjøpt gjennom tre45 eller dirkete gjennom Pete Cornish.

Og til forrige post, nei jeg spiller ikke i pink floyd coverband, men kunne veldig gjerne tenkt meg det!

Noen i Rogaland traktene som er innteresert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser kanon ut dette her ;) .

Hvilken æra av Gilmour-lyden er det du har penset deg inn på da?

Tonene til the wall til dags dato er vel innen rekkevidde. Det eldre som det er mye fuzz i sliter jeg litt med

da du trenger øredøvende volum for å gjenskape fuzz tonen.

sixties viben blir litt overflødig etter jeg fikk leslien, så kanskje jeg skal prøve å sette inn en fuzz pedal der.

Liker egentlig "clean" tonen til Gilmour like godt som "muff" lyden.

Favoritt solo for øyeblikket er:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.