Web Analytics
Jump to content

Maiden @ telenor arena


ChristofferD
 Share

Recommended Posts

Må si at jeg har ingenting å klage på egentlig, Jeg hadde det helt konge.

Jeg må si at etter jeg har hørt mye dritt om Telenor Arena somkonsertlokale, men jeg merket ikke noe til det, fra hvor jeg sto litt forann og til høyre for miksebordet) så hørte jeg hva alle instrumenter gjorde og jeg hørrte det meste ganske klart, Jeg hørte tilogmed forskjell på når Dave brukte Straten og når han brukte LP, og jeg er bassist, Gitartoner er ikke noe jeg er for vant med å høre forskjell på, hehe.

Alice Cooper gjorde og en meget bra figur, et lite øyeblikk holdt jeg på å glemme at det var en Maiden-gigg jeg var på :P

Alice kunne dog ha satt han gitaristen han fant på Blue Oyster Bar tilbake der, Han så helt jævlig ut og var totalt ut av time på ca en hver Gitarsolo.. Resten av bandet var forøvrig spot-on etter det jeg fikk med meg. Merket at Maiden hadde litt smårusk her og der (Som Bruce er mester i å påpeke når han går bort til Janick og ser på gripebrettet, så på Janick, og så på gripebrettet igjen, hah).

Men totalt sett må jeg kalle det den beste Onsdagen på meget, meget lenge :D Og hei! Jeg fikk endelig sett Blood Brothers bli spilt live :D

Joda, klage: Dave, La Adrian spille LP'er, Værså snill, du ser og høres helt feil ut med de :(

Link to comment
Share on other sites

Blood Brothers live!???

Det er godt mogleg eg må skjære over håndledda mine eller kva no ungdommen held på med når dei er deprimerte.

Edited by Eddy
Link to comment
Share on other sites

Blood Brothers live!???

Det er godt mogleg eg må skjære over håndledda mine eller kva no ungdommen held på med når dei er deprimerte.

HAHAHAHHAHHAAHHHAH

Jeg vet ikke om det var slik du mente det, men jeg tolket det dithen.

For øvrig så var jeg ikke der, men kan også ha noe å gjøre med at jeg ikke liker Iron Maiden som band, bare låtene deres.

Link to comment
Share on other sites

Denne må du forklare litt nærmere.

Jeg liker ikke vokalen, og måten maiden spiller sammen som et band. Jeg liker tekstene (mange av dem, hvert fall) og det smått mystiske lydbildet de av og til klarer å skape. Ellers er det et helt midt på treet band - for min del. Helt OK å høre på, men ikke noe jeg finner meg selv i å gjøre helt uoppfordret. :) No hate.

Edited by brs
Link to comment
Share on other sites

FOR EN GIG! Hadde First to the barrier, så kom helt frem. Herreminskaper, for et band! Topper riktignok ikke Bergen i fjor(noe som var ut av en annen verden), men farlig close. De nye låtene funker fett som hjuling live, spesielt The Talisman! Bruce er faen meg med på notene! Halvgud av et menneske

Link to comment
Share on other sites

Synes konserten var helt sinnsyk! Bandet strålte, og Bruce var fra en annen planet som vanelig... desverre og si synes jeg telenor arena er LITT dårlig siden jeg hørte Bruce sin stemme litt dårlig mot slutten.. Men alt i alt en helt perfect konsert:) Ble så glad over alle de nye sanga de spilte! Talisman, Coming Home, Blood Brothers, Wicker Man, DANCE OF DEATH.... himmelsk set list!

Klarer ikke bestemme om denne eller Somewhere back in time konserten var best! :P

Uansett så leverer Iron Maiden alltid!

Alice Cooper var en veldig positiv overraskelse da jeg ikke har hørt noe særlig på han, men han lagde også liv! Imponert!

Link to comment
Share on other sites

Synes konserten var helt sinnsyk! Bandet strålte, og Bruce var fra en annen planet som vanelig... desverre og si synes jeg telenor arena er LITT dårlig siden jeg hørte Bruce sin stemme litt dårlig mot slutten.. Men alt i alt en helt perfect konsert:) Ble så glad over alle de nye sanga de spilte! Talisman, Coming Home, Blood Brothers, Wicker Man, DANCE OF DEATH.... himmelsk set list!

Klarer ikke bestemme om denne eller Somewhere back in time konserten var best! :P

Uansett så leverer Iron Maiden alltid!

Alice Cooper var en veldig positiv overraskelse da jeg ikke har hørt noe særlig på han, men han lagde også liv! Imponert!

Setlista gjorde at jeg ikke dro, for mye nytt :)

Fikk to biletter som jeg prøvde å gi bort men ingen ville ha de!

Så de heldigvis med den "greatest hits" aktige pakka de turnerte med sist, og det var en morsom konsert (bortsett fra søplinga til Gers da, gikk ei låt så var han nesten ikke i miksen i det hele tatt!)

Hvordan var spillinga hans nå? Håper han bare hadde en dårlig dag da jeg så de.Selv om jeg tviler litt.

Link to comment
Share on other sites

Synes Gears strålte jeg :) Hvis lyden var litt dårlig på noen var det Bruce:/

Hvorfor liker du ikke at de spiller nye sanger? :P

Mulig Gers strålte når jeg så de og, men spillinga hans var ikke bra :)

For meg eksisterer ikke maiden etter SSOASS, synnes det låter uinnspirert og forutsigbart.

Har prøvd å høre på noen av de senere platene men det funker ikke for meg rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Google translate?

I do not like the vocals and the way beginning arena calm as a bandage. I like the lyrics (abounding of them, anyhow) and the baby abstruse complete they sometimes administer to actualize. contrarily there is a accomplished average bandage - for me. anytime OK to accept to

Gigget var fett, Oslopublikummet bedre enn jeg noen gang har opplevd dem. Var dessverre helt hinsides varmt, og bandet leverte middelmådig (kanskje den dårligste performance'en jeg har sett av Maiden noen gang) syns jeg. Når jeg fikk vite at Bruce ba bandet roe ned på grunn av varmen og den dårlige lufta, gav det mening. Når det er sagt, var det Maiden, det var en sinnsykt fet setlist, og jeg hadde det jævla moro :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

    • Høres helt sykt ut. Men takk for infoen. Ser jeg har litt lesning å gjøre nå.    Ha en fin kveld videre. 😊
    • Det er vel en ting midt imellom;Hva selgeren forventer(kan jo være litt fantasi) og hva en kjøper er villig til å betale.
    • Nesten 13000 dollar for en mint condition Wandre BB. Er dette réelle priser eller fullstendig fantasi tall? 
    • Jøss. Tusen takk for infoen, det settes stor pris på. Neste må da være å få gjort noe med den gyselige lakken, ettersom den ikke er orginal så står jeg da med to muligheter. Prøve å fjerne den for å få frem orginal finishen eller finne ut hvilke farger de kom med da den var ny å re-lakkere den, men det sitter langt inne. Hadde vært best å prøve å få frem orginalen.   Med litt google translate så tror jeg at jeg bommet på årstall. Er nå rimelig sikker på at den er fra Juli 1959.    Ble også medlem av Wandre gruppa på facebook.    Tusen takk for hjelpen din mister. Var hwlt lost på hva dette var for en snodig sak. 
    • Fabrikken kom igang i 1958,så det er nok 58. Har ikke så mye mer,men kan si at det ser ut som disse gitarene er verd endel: https://www.guitar-list.com/compareprices/23856/us/electric%2Bguitars De har også en facebookside: https://www.facebook.com/groups/47506813863/?mibextid=HsNCOg Her er en side med bilder og info: https://www.fetishguitars.com/wandre/ Og en google oversettelse fra fransk wikipedia: "Wandré er en italiensk produsent av gitarer, spesielt elektriske, som var aktiv i årene 1957 til 1969. Markedsposisjonen var på den tiden ganske marginal, men den ekstreme originaliteten til kreasjonene har gjort det siden slutten av det 20. århundre. et ekte kultmerke. Den ekstravagante Antonio Pioli Antonio Vandre Pioli, med kallenavnet "Wandré" (født 6. juni 1926 i Cavriago, død 15. august 2004 i Montecchio Emilia) var sønn av en variert snekker innen lutheri, som etterlot seg en rekke kontrabasser, mandoliner og fioliner av utmerket faktura. . Meget ung, Antonio Pioli utmerker seg ved sin eventyrlyst, går våren 1944 inn i motstandsbevegelsen og tar maquis, knapt 18 år gammel. I etterkrigstiden ble han anleggsformann, jobbet en tid i Calabria, men returnerte til hjemlandet tidlig i 1957 for å ta opp farens spesialitet som luthier. En venn, hvis familie eide en fabrikk, ga ham et verksted for å utvikle denne aktiviteten der Wandré veldig raskt viste en overfylt fantasi i jakten på former og tekniske løsninger. Drevet av den økende suksessen til produksjonene hans, fikk han bygget en fabrikk i Cavriago som aldri hadde blitt sett, på en helt sirkulær plan, bygget på sine egne planer for å optimalisere naturlig belysning og for å forkorte overføringer fra ett verksted til et annet . Fra 1970-tallet mistet Antonio Pioli interessen for musikkinstrumenter og overførte sin sprudlende kreativitet til andre felt som design av skinnklær, tilpasning av motorsykler, maling, scenekunst, etc. Rundfabrikken Cavriago kom i drift i februar 1958. Dette var tiden da rock 'n' roll fortsatt var i sin spede begynnelse i Europa. Wandré-merket er det første i Italia som masseproduserer elektriske gitarer. Mesteparten av denne produksjonen ble først markedsført av det milanesiske firmaet Meazzi, under "Framez"-logoen. Deretter vil Wandré opprettholde et voksende partnerskap med Davoli-selskapet, kjent som en forsterkerprodusent, og som produserer mikrofonene som er montert på Wandré-gitarer. Firmaet var på sitt høydepunkt i årene 1960 til 1962. Wandré-gitarer ble distribuert i utviklede land, inkludert USA (spesielt under private merker som Avalon, Avanti, Noble, Orpheum). Men Cavriago-anlegget er ikke lenger tilstrekkelig til å møte etterspørselen, noe som vil tillate andre europeiske produsenter som har investert i overdreven industrialisering (Eko, Framus, Hagström) å ta markedsandeler. Wandré lot seg gradvis stå bak i løpet av 1960-tallet. Antonio Pioli var mye mer en kunstner enn en markedsføringsmann. Utformingen av instrumentene hans, med en dristighet som noen ganger anses som sjokkerende, avsetter flere potensielle kunder enn den tiltrekker seg. Dens tekniske nyvinninger (som aluminiumshalsen som går fra hodestokken til broen) er så i utakt med resten av markedet at de virker mistenkelige. Det er nettopp disse faktorene som vil føre til revalueringen av Wandré-gitarer fra 1980-tallet og fremover. ivrig ettertraktede og høyt rangerte samleobjekter (selv den enkleste Wandré får høye priser), så mye at det er rapporter om økende utseende av flere eller mindre dårlig imiterte forfalskninger. Foruten gitarer produserte Wandré elektriske basser, kontrabasser (først akustiske, deretter elektriske, uten lydboks) og lap steel-gitarer. Verdsatt for sitt uvanlige utseende, er Wandré-gitarer også verdsatt for sin karakteristiske lyd, litt jazzete med en metallisk undertone. Den amerikanske gitaristen og sangeren Budy Miller bruker veldig ofte en Wandré Soloist type 1964. Andre artister som Joe Perry, Sean Lennon, Eduardo Leal de la Gala, Yarol Pouaud, Matthieu Chedid spiller på Tri-lam 1960 og BB-modeller. Til hyllest til Antonio Pioli, for 10-årsdagen for hans død, ga den tyske produsenten Duesenberg ut i 2014 en ny modell av gitar kalt Wandrella, som ikke er en kopi av noen Wandré, men er inspirert av estetikken til Mark."
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.