Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Åssen plukker jeg denne øvelsen her?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

Jeg har nettopp blitt medlem på denne sia her og av den grunn at jeg forhåpentligvis kan få svar på spørsmål jeg måtte komme med.

Jeg har et spørsmål til dere her og nå ;

Åssen skal jeg '' picke '' den øvelsen som er i vedlegget?

Hva er mest økonomisk og hensiktsmessig og/eller hva foretrekker du?

Setter stort pris på svar :)

picking øvelse 12.gp5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnet veldig om et riff i Metropolis: Miracle and The Sleeper, og John Petrucci bruker nesten alltid alternate :) Jeg syns også det er mest behagelig :)

Det stemmer :) Du finner riffet i flere sanger av dem :) Så jeg burde plukke det opp ned opp ned opp ned hele veien da? Det virker litt '' uøkonomisk i starten, men jeg skal begynne sakte med metronomet også blir det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg synes faktisk det og Sweepe den sekvensen er lettest :) Drar den på alternate også, men foretrekker sweep der. Det som er viktigst der er at hånda og fingra dine samarbeider. Du kan dele den opp i forskjellige biter hvor du kun øver på fingerplassering. Jeg anbefaler at du starter med en vanlig akkord, Gm for eksempel;

G--3--

D--5--

A--5--

E--3--

Senere kan du prøve på

G----3----

D---------

A---------

E--3---3--

Her blir det litt plukking, men dette er bare for å gjøre fingrene vant til å skifte posisjon, og senere kan du legge inn D og G-tonene i mellom. Det som er ekstra viktig er at du også tenker på hvilke fingre du bruker. I det andre eksempelet er det stort sett pekefinger det går på. I mellom er det ringefinger og lillefinger. Senere kan du jo prøve variasjoner som ligner, for og gjøre fingrene vandt til det. Og etterhvert så funker det, gjorde ihvertfall for min del :) Vet ikke om jeg gjør meg selv helt krystall her, men jeg har et veldig klinisk forhold til slike ting xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har opp igjennom årene vekslet på flere pickingteknikker, og det har nok hindret litt fremgang. Har liksom starta på scratch 2 ganger ang. picking teknikk, så det jeg har kommet frem til, er bruk det som er komfortabelt for deg. Vi er alle skapt forskjellig, hva med størrelse på hender, fingerstørrelse osv. Enkelte teknikker vil være lettere for deg, og noen vanskeligere. Jeg har litt lange fingre, så jeg sliter med å holde neven som en knyttneve når jeg skal alternate kjapt opp og ned over halsen. Jeg merker at dette er mindre effektivt enn å spille med lukket hånd, men det er ganske ubehagelig. På den andre siden får jeg til det jeg vil, bare jeg øver nok, så jeg la economypicking fra meg, fordi det ville ta for lang tid å komme til det stadiet jeg var på nå.

Veldig mulig andre har noen andre synspunkter enn dette, men jeg tror at så lenge en har et objektivt, kritisk og analytisk syn på egen teknikk vil det meste fungere. Såklart, å alternate en 5-strengssweep (feks Am) vil nok være vanskeligere enn å sweepe det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.