Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Either you know, or you don't... Tyler-tråden!


JoachimR

Anbefalte innlegg

Skal gladelig innrømme at jeg ofte tar med meg Tyleren på øving.

Da slipper jeg å ta med to gitarer. Men for å være helt ærlig så er jo Tyleren bare en superstrat.

Forskjellen for meg er at den er en superstrat med personlighet.

Det kan jeg desverre ikke si om alle superstratter jeg har prøvd,

Selv om de har vært av høy kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske gitarer!

Har 2 stk selv, En Classic og en Studio Elite HD.

Skjønner hva du mener med Suhr kontra Tyler; Suhr er glattere og mer "perfekt" på en måte, en gitar kan ikke bli spes bedre når det gjelder byggekvalitet egentlig!

Men Tyler har en viss "x-faktor" få andre gitarer har, litt har med avrundinga på gripbrettet og 59`halsen men og pga det spesielle utseende.

Jeg har fortsatt 4 Suhr gitarer, men solgt 3 stk pga at Tylerne blir hakket mer brukt om dagen.

006.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en Tyler BC en gang. Hadde det ikke vært før at bilen måtte på verksted to dager etterpå, hadde jeg kjøpt den gitaren. Det er rett og slett den beste straten jeg har testet.

Headstock blir for meg helt uvesentlig med en slik høy kvalitet og spillefølelse den gitaren holdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha interessant.. Godin har jeg hør MYE bra om Sandberg kjenner jeg ikke til. Blir det mest fender eller spiller du Godin/Sandberg?

Spiller for lite er svaret. Jeg vasser i gitarer, og sammenligner og tester ofte 10 gitarer hver dag, men spilling er det lite ac. ;-) Sandberg er rett og slett en bedre Fender Am. Std., og godin-gitarene har en helt egen lyd.

Blir litt sånn med disse gitarene. Godin-stratene koster jo nesten halvparten av en Sandberg, Suhr eller Tyler, og kvalitetsmessig er de absolutt på nivå, men de har en karakteristikk som du må like. Litt samme som at du ikke kjøper Sandberg hvis du er ute etter Suhr-lyden og omvendt. Jeg liker at gitarene mine er noe annet enn en standard-modellene hvis jeg skal kjøpe meg flere (for det har jeg jo fra før). Nå ska det sies at de elgitarene jeg spiller mest på for tiden er Fender Am deluxe tele, Gibson Sg og Taylor solidbody. Ulempen med å drive musikkbutikk er at man ender opp med en av hver til slutt, så jeg har skummelt mange instrumenter for tiden. Egentlig spiller jeg klassisk gitar, men de har jeg bare 2 av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Re: axe Fx - fett må surfe litt mere rundt skjønner jeg :-) Ikke meningen å virke krass, menne har du testa en Tyler eller? Hvis man utelukkende unngår kjøp p.g.a. hode på gitaren så mener jeg det strekker seg mot forfengelighet ;) Åssen gitarer pleier du å bruke på jobb?

Jeg har ikke testa en Tyler. Personlig synes jeg headstocken er forferdelig stygg og vil ikke finne på å kjøpe en.

På samme måte som jeg heller ikke ville kjøpt meg en BC Rich, Flying V Reversed eller sånn Ibanez med håndtak på.

Dette handler utelukkende om forfengelighet :)

Men hvem er det med hånden på hjertet som kan si at utsende på gitaren ikke er en faktor når en kjøper gitar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det råder vel lite tvil om at Tyler er pene gitarer såvel som gode, men den forbanna headstocken (!). Ikke at jeg ville latt det hindre meg i å kjøpe en om jeg ville hatt en, men hva tenkte de på? Man kan hvertfall se på avstand at det er en tyler da :D

Blir egentlig en smakssak, personlig liker jeg Tylerheadstocken bedre en Mayones` sin ;)

Men hadde Mayonesen jeg prøvde overbevist meg så mye at jeg hadde kjøpt en hadde jeg kommet over det og antageligvis blitt venn med den og etterhvert.

Det som er litt rart er at når folk som er skeptiske til headstocken prøver en blir det fort en non-issue!

Til syvende og sist er det bra vi liker forskjellige gitarer, hadde vært litt kjedelig om alle spilte på det samme hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns utseendet på Tylere er kult, men kjente ikke helt det "magiske" da jeg prøvde en.. Det var en bra gitar, men fikk ikke helt den "OMG DENNE BETALER JEG GLATT 30K FOR MED EN GANG *løpe ned til banken og ta opp forbrukslån*"-følelsen. Det gjorde jeg derimot med Mayones Regius. Men det er vel litt smak og behag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.