Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Either you know, or you don't... Tyler-tråden!


JoachimR

Anbefalte innlegg

Heisann,

litt ny her, men kom over denne tråden

http://forum.gitarno...e/page__st__260 (fantastisk bra!)

og etter å ha humret meg gjennom sinnsykt mange bra svar/poster/argumenter er nok konklusjonen at vi gitarister er rellativt trangsynte og sta. (Skal lage en annen tråd om amp vs. directe (Pod Axe Fx o.s.v.) senere for å høre åssen argumenter folka har å komme med der ;-) )

Uansett, denne tråden handler om Tyler gitarer. Alle er velkommen med sin mening enten de har prøvd en Tyler eller ikke, så kan vi jo begynne å diskutere fasongen på headstocken hehehehe :-D Goodtimes!

Så skal det og sies at det å fremføre musikk på gitar, er et veldig individuellt og personlig utrykk, og jeg håper i hvertfall det fortsetter sånn, samtidig når det er snakk om jobb har ikke jeg tid/mulighet til å drasse med masse forskjellige gitarer der intonering (gretch eksempelvis...) og andre "dagsformfaktorer" gjør meg midre effektiv...

Noen photozzz:

5835571840_17876c9b10_m.jpg

live somewhere 2010 by Joaquimrs

5834940359_881f2f2c1d_m.jpg

amps cz by Joaquimrs

5754171193_109043eab7_m.jpg

Black and White ...og alle heter James :-) by Joaquimrs

5754171013_dc9249c59b_m.jpg

Twins! by Joaquimrs, on Flickr

5834948837_72e9a099f0_m.jpg

Nice Fender Twin and my black classic by Joaquimrs, on Flickr

so bring it on :-D

Tyler gitarer: misslykka sløydprosjekt eller???

cheeeers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller kjøpt meg en custom shop, evt masterbuilt fender strat fremfor en Tyler utelukkende pga headstocken, men at Tyler er bra gitarer er det vel neppe noen som tviler på. Jeg er dog ulrakonservativ på gitarfronten.

PS : det er MANGE Axe Fx-diskusjoner her inne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske gitarer, uten tvil. Men jeg tror de taper mange kunder til Suhr og Tom Anderson feks, kun pga headstocken.

Skulle gjerne hatt en sort landautyler riktignok :)

Det virker som at de som først går til Tyler ikke går tilbake igjen. Noe som kanskje sier sitt.

Morten: Holder også en knapp på sandbergstrattene til den prisen der. Helt vanvittig gode gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd en Tyler, og kan ikke si at jeg er overbegeistret for mange av finishene, men er helt sikkert svært gode instrumenter(så kan man jo sikkert diskutere hva som gjør et godt instrument til det kjedsomlige også). Headstocken synes jeg er awesome! :)

Lager de utelukkende pickupene sine selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg fikk smaken for Telecastere synes jeg at selv Strat-headstocken er i drøyeste laget, så Tyler blir jo som en padleåre...

Men når det er sagt; jeg har prøvd en par Tyler-gitarer, og jeg kan absolutt forstå at dette er gitarer som får voksne menn til å gråte og unge kvinner til å slåss. Hvis du først blir hekta på Tyler er du vel villig til å spise nudler i fire år for å få råd til drømmegitaren. Jeg er egentlig bare glad for at jeg ikke har falt helt for Tyler - det finnes nok av andre ting å bruke penger på; strenger, pedaler, strenger, forsterkere, strenger, en ekstra Telecaster, strenger... :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd en Tyler, og kan ikke si at jeg er overbegeistret for mange av finishene, men er helt sikkert svært gode instrumenter(så kan man jo sikkert diskutere hva som gjør et godt instrument til det kjedsomlige også). Headstocken synes jeg er awesome! :)

Lager de utelukkende pickupene sine selv?

Jeg digger headstocken selv! Personlig er jeg mest glad i litt nøytrale finisher så alle "vomit" finishene blir litt mye for meg og, men syntes det er fett med de som går all in for den biten også :-)

Ang pickuper så er jeg ikke sikker, men jeg tror da de gjør det selv? Er faktisk ikke sikker på hva som står i min, men tipper det er JVT singles og secret 'buckeren. Det låter i hvertfall svinebra! Du burde unne deg selv en tur til GOdlyd å prøve en :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyler er gøy det, men jeg hadde heller valgt en Godin eller Sandberg personlig hvis jeg ikke skulle hatt fender, men allikevel i samme kategori.

aha interessant.. Godin har jeg hør MYE bra om Sandberg kjenner jeg ikke til. Blir det mest fender eller spiller du Godin/Sandberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller kjøpt meg en custom shop, evt masterbuilt fender strat fremfor en Tyler utelukkende pga headstocken, men at Tyler er bra gitarer er det vel neppe noen som tviler på. Jeg er dog ulrakonservativ på gitarfronten.

PS : det er MANGE Axe Fx-diskusjoner her inne! :D

Re: axe Fx - fett må surfe litt mere rundt skjønner jeg :-) Ikke meningen å virke krass, menne har du testa en Tyler eller? Hvis man utelukkende unngår kjøp p.g.a. hode på gitaren så mener jeg det strekker seg mot forfengelighet ;) Åssen gitarer pleier du å bruke på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg fikk smaken for Telecastere synes jeg at selv Strat-headstocken er i drøyeste laget, så Tyler blir jo som en padleåre...

Men når det er sagt; jeg har prøvd en par Tyler-gitarer, og jeg kan absolutt forstå at dette er gitarer som får voksne menn til å gråte og unge kvinner til å slåss. Hvis du først blir hekta på Tyler er du vel villig til å spise nudler i fire år for å få råd til drømmegitaren. Jeg er egentlig bare glad for at jeg ikke har falt helt for Tyler - det finnes nok av andre ting å bruke penger på; strenger, pedaler, strenger, forsterkere, strenger, en ekstra Telecaster, strenger... :P

Tror faktisk restskatt og Tyler gitarere er det ENESTE som kan få meg til å spise nudler over lengre periode :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske gitarer, uten tvil. Men jeg tror de taper mange kunder til Suhr og Tom Anderson feks, kun pga headstocken.

Skulle gjerne hatt en sort landautyler riktignok :)

Det virker som at de som først går til Tyler ikke går tilbake igjen. Noe som kanskje sier sitt.

Morten: Holder også en knapp på sandbergstrattene til den prisen der. Helt vanvittig gode gitarer.

Må tydeligvis sjekke ut Sandberg. Jeg må innrømme at de andre gitarene mine har blitt mindre og mindre brukt etter at Tylern tok over. Det er veldig få ting jeg ikke kan gjøre med Tyleren. Har beholdt en tele for å ha det der man virkelig trenger de lyden, men den selges i løpet av sommmeren. Utover dette har jeg en kanon Fender strat som jeg ikke har planer om å selge, men om en av stratene må gå så blir det IKKE Tyleren... Les Paulen blir for meg veldig r'n'r gitar der det trengs, men veldig sjelden jeg ikke kommer unna med Tyleren til det og.

Har prøvd 5-6 anderson gitarer, de er jo kanon, men for min del er Tyleren VESENTLIG mye mere levende. Har prøvd Shur gitarer og, og for min del føler jeg de er litt for "annonyme" eller ballanserte. Trenger litt rufs i kantene ;) Så for min del er det nok ingen vei tilbake. Tyler has the MOJO.

Åssen gitarer bruker du selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Re: axe Fx - fett må surfe litt mere rundt skjønner jeg :-) Ikke meningen å virke krass, menne har du testa en Tyler eller? Hvis man utelukkende unngår kjøp p.g.a. hode på gitaren så mener jeg det strekker seg mot forfengelighet ;) Åssen gitarer pleier du å bruke på jobb?

jepp, der traff du spikeren på hodet. Forfengelighet. Klikk på signaturen min for å se hvilke horn jeg spiller på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye gnål om Tyler fant jeg ut at jeg skulle skaffe meg en. La meg si det slik at headstock og utseende ble fort helt greit.

Men som alt som er veldig hypa, så stemmer det ikke helt.

Tyleren er en veldig bra gitar for pengene og gjør både F og G overraskende bra.

Men jeg har Gibson som gjør greia si bedre enn Tylern,

Og jeg har Fender som gjør sin greie bedre enn Tyler.

Det skal da sies at begge legger over Tyler i pris.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyler, Tyler, Tyler, hmmmmm, what to say. Jim er en hyggelig kar, liker å ta bilder og Corvetter. Lager helt ålreite gitarer. Jeg må innrømme at de nyeste jeg har prøvd har vært de feteste. Jeg syntes de nye stolene og stemmeskruene han bruker nå er fetere enn de som er på min. What to do?

Ellers syntes jeg Tyler er 100% best på det de er bra på. Hmmm, hard to explain, det har med spillestil å gjøre. Ikke no high gain metal gitar i mine øyne. Da hadde jeg heller valgt no annet. Det er no spes med sånn mid gain, crunch rock greie hvor man tyner ut tonene og Tyler.

Men Jim bryr seg neppe stort han er drittlei av gitarer.....

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder hodet må jeg si at under de to dagene på Fuzz hørte jeg ikke en eneste som kommenterte det når de så gitarene IRL. Just saying...,

Og Joachim, tror jeg har prøvd den Jimburst'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.