Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kort ditto instrumentallåt


smp

Anbefalte innlegg

Fikk meg lydkort nå i vinter, og bestemte meg for å laste opp det første noenlunde brukbare opptaket. Låta ble laget for det meste bare for å teste og å lære å bruke opptaksprogrammet Reaper. Brukte en av de to demoene i EZDrummer som trommespor og fant på passende riff, bass og solo. Den har ikke noe spesielt navn, annet enn at jeg har kalt filnavnet for blues (tror jeg bomma litt på sjangeren og). Ikke perfekt spilt, men er heller ingen gitargud :lol:

Blues.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dette, men som davidsen er inne på, er det litt ustødig, og jeg vil ta med leadgitaren også. Du har ferdigheter å bygge på, ingen tvil, men du går litt i fella som veldig mange andre gjør (meg selv inkludert) og det er at du prøver å fylle på med toner og licks hele tiden. Det blir som oftest mye kulere og penere hvis man roer litt ned og lar flere toner synge litt lenger. Det skaper bedre dynamikk og "feel". Dette kommer sikkert fram som litt vel kritisk, men det er godt ment. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Er helt åpen for konstruktiv kritikk, og som dere sier har jeg nok en del igjen å lære. Må nok å øve på å spille enda tightere. Begynner selv å bli litt lei av å bare shredde, men finner liksom ikke på noe annet enn de gode gamle blueslicksene. B)

Endret av smp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst 10 år med depresjon. Kjerringa må jo ha forlatt meg først også.

10 år til med depresjon. Så kan man lage ekte blues vettu.

Ha ha... :lol: Da skal jeg sette av deprimering på øvelista. Ikke glem whiskey for sangstemmen...

Endret av smp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.