Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Mayones Regius


Neros

Anbefalte innlegg

Til slutt vil kan jeg ikke annet enn å innrømme at en slik gitar i mine hender er perler for svin. Jeg har skills på gitar som er mer egnet en 1500,- LP klone fra Morgan

helt enig, så hva pokker skal du med den her? Siden jeg er i det generøse hjørnet tilbyr jeg å bytte mot en Morgan Les Crap anytime...... anytime........ yeah right!

Pretttttty nice!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dude, ser jo nå at du har kjøpt en 6 strengs bass. Gitarer bygges jo ikke sånn. det vet jo alle som har litt peiling. Men jeg skal hjelpe deg ut av blemma, send den hit så skal jeg shippe ned en Morgan ASAP.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dude, ser jo nå at du har kjøpt en 6 strengs bass. Gitarer bygges jo ikke sånn. det vet jo alle som har litt peiling. Men jeg skal hjelpe deg ut av blemma, send den hit så skal jeg shippe ned en Morgan ASAP.........

La meg tenke over tilbudet ditt en liten stund, du får beskjed innen en 30-40 års tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis den var fin. Men må bare spørre, hva hjelper den skaloperingen til? Gjør den fjøla mere lettspilt i de nederste bånda ellerno?

Scallopering gir en særegen spillfølelse, om du har prøvd en gitar med jumbo bånd så er det mye likt men man er garantert å ikke "bånne" gripebrettet. Her er det mye smak og behag ute å går, noe elsker andre hater det. Jeg liker det veldig godt og det passer mine fingre perfekt å ha dette på de trange båndene. Gjør det enklere å dra vibratoer og bendinger.. Har nok mye med min teknikk (eller mangel av) å gjøre, samt at jeg har blaute fingertupper. Presser jeg ned en streng er det mye daukjøtt som legger seg rundt strengen og jeg føler dette bremser for mye i gripebrettet. Jeg synes derimot ikke at det er særlig estetisk vakkert med en scallopert hals, så jeg begrenset dette ned til 18 bånd. Hadde jeg rullet meg i kroner, ville jeg ha kjøpt 2 av denne gitaren, en fullscallopert hele veien og en uten.

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til slutt vil kan jeg ikke annet enn å innrømme at en slik gitar i mine hender er perler for svin. Jeg har skills på gitar som er mer egnet en 1500,- LP klone fra Morgan, men det betyr ikke at man har noen mindre glede av et kvalitetsinstrument enn en wonderboy på gitar. Har man råd, har man lov, uansett ferdighetsnivå.

Tenkte det samme da jeg kjøpte min Setius, helt enig! Velkommen i klubben :D Dritfet øks!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gutter, hyggelig at flere en meg liker'n . Er fortsatt helt satt ut over spillbarheten på den smoothe halsen, og PU's passer gitaren perfekt.. mangler bare å få byttet til elexir strenger og kjøpt meg en god reim, så er alt på stell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takk gutter, hyggelig at flere en meg liker'n . Er fortsatt helt satt ut over spillbarheten på den smoothe halsen, og PU's passer gitaren perfekt.. mangler bare å få byttet til elexir strenger og kjøpt meg en god reim, så er alt på stell..

Takk for flott anmeldelse og flotte bilder. Ble veldig missunelig på den matte finishen på halsen selv gitt........

Har foresten ett nytt strengemerke på lager, Fire & Stone Premium Coated Strings - om du har lyst til å teste ut ett alternativ til Elixir ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.