Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD


oystein1988

Anbefalte innlegg

Endelig fått fatt i no lakk, og fått pussa litt på mockingbiden som jeg fikk av en forumitt for et halvt års tid siden :)

Begynte å pusse ned den forferdelige lakken med maskin

6df583f0-orig.jpg

Og la til slutt ny lakk, mørkerød fra Biltema og pusset den ned igjen så den skal se slitt ut

DSC_0826.jpg

DSC_0829.jpg

Flere oppdateringer ang hardware osv kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at den kom til nytte. :) Prøvde å få napp i den, jeg også.

Er ikke noen relic fan selv, men den ser jo bra ut.

Det eneste jeg ikke synes passer inn er de hudfargede pickuprammene. Jeg ville gått for sorte.

Er ganske vanskelig å få et godt resultat med å lakke selv, også var det ganske mye sår og hull i kroppen, så det måtte nesten bli slik med mindre jeg skulle sparkle og pusse meg ihjel!

Lånte egentlig pickups og ringer fra min Epi LP sålenge, for å få lyd i den. Har planer om å bytte all hardware, og sorte ringer med zebra PUs ;)

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så grei ut den :) Hvordan er den å spille på?

Er ålreit å spille på, men har ikke fått finjustert truss rod og bridge enda, eller funnet ut hvilken tykkelse på strengene jeg er mest komfortabel med enda. Men funker veldig bra til å spille harry greier på som f.eks Extreme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba, men det er jo ut om du har gjort det du har gjort. Pusset vekk litt lakk med sandpapir slik at den skal se slitt ut. Ut over det, er det da en lang kosestund du har hatt, ser det ut som.

Nå skal det sies at jeg ikke er medlem av "relic- fanklubben", og det er nok ikke utenkelig at det påvirker meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men jeg bryr meg stort sett ikke om hvordan gitaren ser ut, måtte bare ha en eller annen finish på den. Viktigeste for meg er at det låter tøft og det funker å spille på den :-)

I tillegg så hadde kroppen så mye sår og hull som var tettet med plugger at det ville blitt rart å prøve å få til no pianoblank finish (som i tillegg er dritstygt på gitarer, tykk klarlakk hører hjemme på biler :-P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.