Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

service for svingende


Lenny76

Anbefalte innlegg

hallois. 1ste post. 8)

Noen ganger skjer jo det kjipe at ett eller annet må fikses på gitaren. Deler slites ut, en vil kanskje bytte ut en pickup, en vil ha strengene justert, det ryker blå røyk ut av forsterkeren :P etc. Da er det jo naturlig å ta turen til nærmeste musikk butikk for å få det fikset.

Jeg har nå spilt i ca 15 år, og jeg tør påstå at jeg utelukkende har dårlige erfaringer med dette. Det værste eksemplet er når jeg måtte vente i 5 måneder (!) på at Ljosland musikk skulle bytte ut den slappe orginal-pickup'en på Ibanezen med en DiMarzio. Jeg kunne liste opp flere eksempler men nøyer meg med den siste episoden:

Input hullet (eller hva det heter) i min gode gamle marshall forsterker er gåent. Follo musikk i Ski brukte 5 uker på jobben!!! For dette skulle de ha 420 kroner. 1 uke etter jeg fikk den tilbake er probemet like herlig tilbake!

Jeg er så til de grader drittlei dette evige tullballet. Jeg skriker ut til dere alle: Er det mulig å finne et seriøst sted man kan få reparert musikk utstyret sitt? Eller er det sånn overalt? Jeg er så møkka lei! :evil:

Jeg bor foresten i Østfold. Hvis noen vet om noen i området rundt Askim så hadde det hjulpet flottings.

Lennart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet!

At butikker kan operere med slik service er skammelig. Jeg kommer ikke på en eneste unnskyldning for å bruke 5 måneder for å skifte en pickup. Virkelig latterlig.

Vet desverre ikke om noen reperatører/gode butikker i Askim.

Her i Fredrikstad har vi gitarbutikken Georgi D. som fikser det meste for en billig penge og temmelig kjapt. www.gdg.no

Btw; Stilig JEM555 du har :-) trenger flere JEM-folk her p å GitarNorge :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo er det vel kun en en kan stole på, og det er Robert på Norsk Musikk. Både Bjørn Nilsen og Guitar Workswhop har driti seg ut hittil. Ssamt at Nettrom har noen kjipt historier med et par andre gutter i Stor-Oslo.

Guitat Workshop klarte å bruke 7 måneder på å få ferdig en gitar, etter 3 hadde jeg gitaren, med non kvasi-stemmeskruer og uten bakplate.

Ellers, musikkbuisnessen i Norge suger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjappe tilbakemeldinger.

Ja, dette er skikkelig deprimerende. Skal sjekke ut den i Fredrikstad, som jo ikke er altfor langt unna.(En god time).

En ting er å vente sinnsykt lenge på at de skal bli ferdig med jobben. Men da forventer jeg i det minste at jobben er blitt gjort!!! Hvilket ikke er tilfelle nå med Follo musikk. Uffattelig! Det er snakk om å få loddet en ny input "dings" på plass. Hvor vanskelig kan det være?

----

Svar til Jon Henrik:

Joda har en JEM555. Som jo mange mener er bæsj siden den ikke har Lo-Pro edge og en ikke helt komplett "tree of life" inlegg. Bare tull selvfølgelig, "lo-trs 2"-tremoloen funker helt utmerket. Har hatt gitaren i 4 år nå. Ingen problemer. Det ikke helt komplette "tree of life" inlegget synes jeg bare er kult.

Videre har jeg en modifisert RG450. Det var denne jeg måtte låne bort til Ljosland musikk i 5 måneder for at de skulle bytte pickup. Heldigvis hadde jeg JEM'en til disposisjon. Ellers hadde jeg vel knapt holdt ut.

Venter nå på at min nye RG2720fm med vintage violin finish skal dukke opp i posten. Den er fin den!!!

Men får jeg ingen til å fikse forsterkeren min snart så må jeg visst vente lenge på å få hørt noe særlig. :roll:

Lennart out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke kvier deg med å kjøre en time med bil, så vet man ihvertfall at Georgi gjør jobben skikkelig. Kan være smart å ringe han først, så gjør han kanskje jobben mens du er i sjappa hans..

RG2720 er en stilig gitar det. Gratulerer!

Legg ut noen bilder her på forumet når du får den da :-)

Selv har jeg forresten en JEM7VWH..

Lo-Pro og "helt" tre :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor foresten i Østfold. Hvis noen vet om noen i området rundt Askim så hadde det hjulpet flottings.

Hold deg laangt unna den karen i musikksjappa i Mysen. Eneste han duger til er å levere forbruksvarer som strenger og plekter. Ville kanskje tatt turen til Oslo. I hvert fall når du skal skru på gittarn.

Sterkern fins det nok folk som kan ta seg av i Askim, men jeg kjenner ikke til noe navn. Kan jo ta den med ned på videregående skolen. Der er det en elekronikklinje. De fikser den for et smil og en femmer til tyggis.

Ellers så kjenner ikke til noen reparatører i Indre Østfold som er noe særlig å snakke om. Vet det finnes en kar i Askim som bygger gitarer, men har ikke minne nok til å huske det navnet på desverre.

Lykke til i hvert fall!

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for advarselen ang fyr i Mysen Greasykid. Har faktisk allerede hørt det ryktet. Videregående? hm.....

Rg2720fm gitaren er bestilt fra gitarimport.net. Har ikke fått den enda, men det er bare en uke siden jeg bestilte og greia skal sendes helt fra Japan. Jeg må vel vente et par uker til. (Forhåpentligvis ikke 5mnd).

Fine bilder av gliset på den japanske ibanez siden.

Jeg skal sjekke ut han Georgi folkens.

Jeg var foresten en tur i Fredrikstad for noen uker siden. Var innom en musikkbutikk som jeg ikke husker navnet på. Men det var i nærheten av sykehuset og dama bak disken var nærmere 90 år. Veldig lite lokale. Er dette det Georgi stedet??

Lennart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.