Web Analytics
Jump to content

Ny forsterker ! trenge hjelp

Recommended Posts

Hei. jeg har nå spilt gitar i et par år og tenkte og oppgradere litt... Jeg spille for øyeblikke på en 80talls Charvell model 6, gjennom en Randall Kh-120. ska nå etter sommeren kjøpe meg en gibson les paul classic, men må også ha meg en ny rør-amp. busjette ligger på rundt 6000-8000. vill helst ha topp til kabinette, men combo funker også... noen som har noen forslag (med begrunnelse) spiller egentlig alt fra bluesrock til Heavy metal. Og har en del effekter så det hadde vert greit om forsterkeren gikk bra med de..

Ny på forumet, så om jeg har skrevet noe dumt så ikke kom med dumme kommentarer..

Aldri sett en slik 6505 kombo, spiller ikke selv gitar men syntes selv at 5150/6505 er noen av de "råeste" forsterkerne. Her har du en som ligger i ditt budsjett:

http://www.finn.no/f...nnkode=29057517

Hvis ikke så har du jo alltid Mesa'er som ofter duger til metall. Hvis ikke så sjekk ut Fireball, de har jo fått gode omtaler her på forumet. Beste for deg er vel rett og slett og prøve litt forskjellig og kjøpe brukt!

edit: Leif stakk innom

Edited by Arne.

Bugera 1960 (klone av marshall 1959, men 150 watt!!!). Det eneste problemet er at du må ha attenuator. Hvis du har en ts, boss sd-1 el. Så kan du bruke det til boost for metal-lyd. Hvis du har god tid, så kommer vel 1960 infinium versjonen snart, og den har auto biasing så du kan mixe forskjellige rør uten å måtte justere biasing. Den har også Randy Rhoads ("one wire") mod på de to nedre inputene.

Laney GH50L!! får de til ca 8000 ny, og ligger en på finn nå til 5000!

Lurer på om det er Moortenolb her på forumet som selger den ;)

Jeg tror at Laney er meeget undervurdert mtp hvor lite de koster og hva du får for pengene.

Er en LH50 og ikke GH50L som ligger til salgs her på forumet. :) Ikke helt samme amp gitt.

GH-serien er en-kanals (med drive-boost), mens LH-serien er to-kanals. Hvor vidt de er totalt forskjellige med tanke på lyd aner jeg ingenting om.

GH-serien er tøffe. Alt fra glassklar cleanlyd til monstervreng.