Web Analytics
Jump to content

Canabisforsterkeren - Custom Fender Blues Jr

davidsen

Recommended Posts

Hamp er da lovlig? er ikke noe fare med det :P de har bare gitt den cannabis navnet ettersom det ligger i samme familie(?)

"Hamp" er stort sett Cannabis Sativa og inneholder alltid noe THC. Det er problematisk å dyrke denne planten i f.eks Norge, ikke bare på grunn av narkoloven, men også fordi det er en plante som eroderer jorden den dyrkes i ganske kraftig, krever mye vann og gjødsling osv. Men "foredlede" hampfibre er ikke forbudt det, og kan f.eks skaffes til industriell produksjon av ting og tang.

"Hamp" er stort sett Cannabis Sativa og inneholder alltid noe THC. Det er problematisk å dyrke denne planten i f.eks Norge, ikke bare på grunn av narkoloven, men også fordi det er en plante som eroderer jorden den dyrkes i ganske kraftig, krever mye vann og gjødsling osv. Men "foredlede" hampfibre er ikke forbudt det, og kan f.eks skaffes til industriell produksjon av ting og tang.

Mistenkelig mye kunnskap om hamp-relaterte spørsmål, levert på kort varsel... :D

He-he, tja, nei, jeg er ikke noen stor cannabis-tilhenger egentlig, selv om jeg vel hadde et relativt liberalt forhold til ymse rusmidler tidligere.

Men hamp som materiale er ikke noe å kimse av egentlig, selv om det ikke er riktig så miljøvennlig, eller enkelt å produsere på en vettug måte som enkelte hevder. Det er heller ikke særlig fornuftig å benytte materialet til så mange ting, men til enkelte ting er det uovertruffent. Og nei, jeg tenker ikke på inntak av THC..

Det var en sjappe i Oslo tidligere som het AlohaHemp som solgte klær og sko laget av hamp, og til dette bruket fungerte hamp knallbra! Minner veldig om bomull, men det er litt stivere, men holder litt bedre på fasong og farger i vask.