Web Analytics
Jump to content

PRS SE - Akerfeldt signatur

Troll

Recommended Posts

Bare av ren nysgjerrighet.. Noen som har prøvd denne gitaren?

Jeg er ikke så veeeeldig fanboi, selv om jeg har avataren til Opeth. Men må si at den ser meget fristendes ut med sin lekkre finish og en helt okei pris.

Noen erfaringer?

Har også sett på Santana-modellen som frister en smule..

Skal ikke ha meg en ny gitar på en stund, er bare nysgjerrig.

Signaturmodeller er sikkert lame, men herregud.. Hadde jeg hatt peng, hadde jeg eid en Music Man JP nå.. :D

1025986.jpg

Btw.. Tar meg friheten til å poste enda et smykke fra PRS SE-serien:

1025910.jpg

Edited by Troll

Må si jeg heller hadde gått for Torero, ikke for det, Mike sin er nok kjempegod, men jeg syns doublecut ser mye bedre ut. Dropp floyden så hadde det vært en perfekt gitar for meg :P

Edited by Mortenolb

Mjahh, men nå er det egentlig spillbarheten jeg lurer veldig på.. Tipper de to ikke er så langt fra hverandre..

Floyden er for min del en stor nedtur.. Og med mindre gitaren virkelig holder på stemmingen, så er locking nut et must også.

Må si jeg likte den anonyme finishen på Torero bedre. Den andre skriker signatur. Ikke at signatur er så feil. Når jeg tenker etter, så er vel alle mine gitarer signaturgitarer på sin egen måte.

Det er vel også forskjellig skalalengde på de to der? Valget her er vel som vanlig mellom Gibson og Fender. :)

Ser ut som de har samme skala, mao 25.5..

Men tipper gjennsalgsverdien på en plain gitar som ikke skriker signatur er bedre.

Har lest litt, og Torero har wide thin, mens Akerfeld har wide fat hals.

Liker at begge har jumbo-frets..

Specs på Akerfeldt:

http://www.sevenstring.org/forum/standard-guitars/121098-prs-se-akerfeldt-house-pics-review.html

Torero:

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/productdet.asp?gid=1&subgid=2&wwwalias=riff&pid=17404

Toreroen kommer også i denne finishen:

1025909.jpg

Edited by Troll

Ser ut som de har samme skala, mao 25.5

I følge sida til PRS har Mike sin 25" skala. Begynte å lure litt nå på om det bare var synsbedrag. Ikke store forskjellen da.

Trans Black er en farge som er langt opp på lista mi, men var veldig pen den andre og. VELDIG pen.

Edited by MDRattle