Web Analytics
Jump to content

Vox ad50vt +cab?

Recommended Posts

Forsterkeren har vel en høyttalerutgang så det lar seg jo gjøre. Om du synes det låter veldig mye bedre er jo vanskelig å svare på, men med det riktige kabinettet ville jeg vel tro at du vil oppleve både mer trøkk og volum.

Har en utgang for headphones å lurer på om det er en for "external speaker" elns. Hvordan vil lydkvaliteten bli da, i forhold til uten cab? Kan vel hende det blir mye grums, vis ikke jeg tar feil? Har ikke så veldi mye peiling på amps enda.

Er det noen greie kabinett dere kan anbefale? Som ikke koster skjorta. Kan godt være 2x12

External speaker er korrekt ;)

Lyden blir, alt etter hvilke elementer som står i kabinettet. Og jeg vil tørre å påstå at med et godt kabinett, vil du få endre bedre lyd enn den du har nå.

Hvor mye tenkte du i pris?

Av 2x12 kan jeg anbefale Harley Benton og Framus. Har sistnevnte, og det låter mye bedre enn det koster ;)

Er litt ny på dette her med kabinett, hvilke elemnter jeg burde ha og hvor mye jeg må ut med for å få et greit kabinett. Det må jo ikke være top notch heller, men det må trøkke greit å ha en fornuftig lyd :) er temmelig grønn, så kom med masse anbefalinger, jo billigere jo bedre, men uten at lyden er helt forjævlig :)

Du går sjeldent feil med V30 (Vintage 30) ihvertfall..

Sjekk prisene til Thomann.de og se hva de går for. Tror det er svensk pris du skal se etter, da de er nesten indentiske med de norske.

Tipper det kommer på rundt 2500kr for et HB-kabinett med V30 ink frakt (noen andre vet sikkert bedre)

http://www.thomann.de/se/harley_benton_g212_vintage.htm

V30 er elementene som blir mest brukt innenfor rock og metal og de er de som ofte sitter i de dyreste kabinettene.

Mye kabinett for lite valutta. Jeg vil faktisk påstå at det er det beste du kan få tak i til den prisen der.

Ihvertfall etter nypris.