Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er galt med toppen min?


Anbefalte innlegg

Den knitrer og skurrer mye også plukker den opp akustiske lyder, som f.eks. trommer.

Det hender også at den helt plutselig begynner å dure når jeg ikke spiller, dette gir seg når jeg spiller.

Nå skal det sies at jeg kabinettet mitt trenger litt lodding på innsiden, men jeg har prøvd toppen på andre cabs, og mye av de samme problemene dukker opp da og.

Jeg har hørt at rørene kan bli mikrofoniske. Dette kan jo forklare at den tar opp andre lyder, men all duringen skjønner jeg meg ikke på.

Har lyst til å bytte ut EL34 rørene som sitter i med 6L6 rør uansett, så om dette er problemet kan det ordnes.

En annen ting jeg har blitt fortalt er at det kan være noe galt med transformatoren. Dette aner jeg ingenting om, men om noen har peil hadde det vært kult med litt hjelp.

Kanskje noen har noen tips om noen bra ampfolk i Oslo-området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ødelagt transformator kan lage durrelyder ja.. Og en ny en kan koste deg litt desverre. Men den summen er nok uansett verdt å betale for en slik amp. Du får levere den inn til en ampdoktor, har hørt bra ting om AVH-guitar center (?)

Du kan jo nevne at du vil bytte til 6L6 i samme slengen, så gjør de alt som trengs for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du heller burde sjekke pre-amp rørene. Av med blikk-tønna over rørene(dersom denne har slike) og tapp litt på rørene med en blyant. Ikke umulig at er rør fanger opp lyden av denne tapping bedre enn de andre.. Bytte i så fall dette røret.. Løser dette ikke problemet, så er det nok best med en tur til nærmeste amp-doktor... Lykke til.... :)

Edit

PS: har ingen tro på at dette er trafo relatert, så pust ut unge mann.....

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Trenger mer hjelp!

Jeg har skiftet ut alle rørene i toppen min, men den skurrer ganske mye fortsatt. Kan det ha med bias.innstilling å gjøre? Jeg skal i prinsippet ikke trenge å justere bias på denne toppen, det er bare en bryter for EL34 og en for 6L6, men det kan jo hende den trenger en check up?

Jeg mistenker at den kun skurrer når man kobler f.eks. 16 ohm i 16 ohm, eller 8 i 8, jeg trir ikke den skurrer når man mismatcher f.eks. 8 i 16.

Her er et lydklipp av skurringen

Endret av who is who
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelagte caps? Jeg vil også gjerne vite hva dette er, for jeg har hørt en med lik lyd før... Og den gikk på dynga. Om det er reparibelt, kan jeg skaffe meg mange billige amps her i byen :D

Alt kan repareres. Du pælmer ikke en amp som ikke er nedbrent eller står under vann sånn at du må bytte alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.