Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metallica direkte på NRK


Arne.

Anbefalte innlegg

Kisser ja. Scott har vel pappaperm :P Gary Holt dukker jo også opp senere som step-in for Jeff Hanneman.

Anthrax var jo blandt de bedre i går. Slayer på topp, Anthrax nr. 2. Megadeth, som jeg holder som personlig favoritt av disse skuffa veldig i går. Metallica leverte overaskende bra, selv om de som vanlig ikke har mye kontroll på tempoet og er sloppy som bare det til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det bare meg, eller har lyden til Hammett, Kisser, Broderick og King vært lav eller borte i miksen? Hørtes til tider ut som at (amp)micene ikke kom med på miksen som ble feeda til TV. Distant, fylt med romklang, eller bare helt borte...Broderick sin ble bedre etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som reagerte på den svenske dama som interjua folk for SVT?De som drev me pause underholdning.

Virket som hun ble starstruck når hun snakka me Tom Araya(hun hadde jo på forhånd sagt hun var mega slayer fan), men hun klarte ikke å få øynene bort i fra han svenske grabben som var med programleder heller. Var ganske morsomt når kameramannen desperat prøvte å flytte seg å få med litt fjes til tvsendingen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller har lyden til Hammett, Kisser, Broderick og King vært lav eller borte i miksen? Hørtes til tider ut som at (amp)micene ikke kom med på miksen som ble feeda til TV. Distant, fylt med romklang, eller bare helt borte...Broderick sin ble bedre etterhvert.

Er nok bare deg;) Kirk's sugde ja, dynka i klang.. må ha vært noe feil i miksen til opptaket, tviler på at den var slik under konserten, grøtet til hele lydbildet til Metallica under soloene. Synes dog den var litt bedre under siste ekstranummer. De andre gutta hørtes godt. Satan for en lyd Kisser hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe! Så litt på Metallica.. Er det mulig?? Hvor mange ganger har de fremført disse samme låtene? Sikkert tusenvis av ganger. Kirk suger fortsatt like mye som han gjorde første gang jeg hørte Metallica. Elendig gitarlyd, elendig vibratoteknikk og spiller rett og slett feil flere plasser. Hetfield over Hammett, any day!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til dissing av Metallica i denne tråden....

Jeg var på konserten og synes det var en ren maktdemonstrasjon av Metallica, der de 3 andre fremsto som oppvarmingsband. Når det er sagt synes jeg også Anthrax var veldig bra og at Megadeth var mye bedre enn det som beskrives her, selv om de slet en del med lyden.

Men tilbake til Metallica. Jeg har vært på 8-10 Metallicakonserter og rangerer denne som en av de absolutt beste jeg har vært på. Fet og klar gitarlyd, uforskammet langt frem i miksen B) , særlig Hetfield, akkurat som jeg liker det. Kjenner meg overhodet ikke igjen av deres beskrivelser av TV-lyden (har ikke sett opptaket ennå). For en gangs skyld er jeg enig med Slettemark, klar 6'er til Metallica (og er villig til å jekke opp Megadeth til en 3'er).

Og stemningen under Metallicakonserten overgår alt jeg har vært på av stadionkonderter, der "alle" inkludert de på tribunene kunne teksten og sang med på de fleste sangene. Ikke mange band i verden greier det! (de andre "Big 3" var ikke i nærheten en gang)

Helt greit å ikke like Metallica, men jeg synes den dissingen som til tider foregår på dette forumet er temmelig usaklig og helt ut av proporsjoner. Man (for)blir ikke et av verdens aller største band hvis man suger så til de grader som dere gir uttrykk for her.

Endret av steinp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metalica var IMO greit ikke dårlig, ei heller ikke konge 4, Slayer (som jeg dro for å se) leverte et virkelig heftig show, men uten jeff 5, Megadeth synes jeg var kjipe 2, Anthrax har jeg hørt lite på og om, men de gjore et bra show dog litt kort og uten Ian 4, TheBig4 var artig, men hadde ønsket mer Slayer i det innslaget 4.

Min oppsumering.

Endret av whiplash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Man (for)blir ikke et av verdens aller største band hvis man suger så til de grader som dere gir uttrykk for her.

Tja, med tanke på at størsteparten av publikumet på samtlige Metallica-konserter jeg har vært på har vært Brandstad-sosser som er der fordi det er «kult med litt råkkemusikk» så vet jeg ikke helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, med tanke på at størsteparten av publikumet på samtlige Metallica-konserter jeg har vært på har vært Brandstad-sosser som er der fordi det er «kult med litt råkkemusikk» så vet jeg ikke helt...

Og du har jo så klart bedre musikksmak en alle dem til sammen? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.