Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som ville høre meg spille?


aiwass

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flott aiwass :) Det eneste som jeg synes du må jobbe litt med er den utrolige viktige: VIBRATOEN! Når du vibrerer så går du mer opp i toneleie enn du går ned, hvis du skjønner hva jeg mener. En fin vibrato går opp ca 1/4 til 1/2 tone og så tilbake til startpunket av tonen og opp igjen.

En fin vibrato er så utrolig viktig. Mannen som jeg synes har verdens fineste vibrato nemlig Andy Timmons viser hvordan det skal gjøres.

Men ellers mycket bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig fin teknikk. Lett å gjemme seg bak masse vreng, men d har ikke du gjort her. bra sweeping også. Bra improvisert også

Åsså på en fender da ! :D

Du liker holdsworth ? var på konsert m han en gang. Gikk helt over hodet på meg den gangen... selv om jeg er vant til å høre på vai og satch og sånn, syntes jeg DET ble overkill... Men d er vel bare en vanesak. fyren er jo dyktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult :) fin lyd igrunn også .. mye finfine løp ute å går. Vanskelig å gjøre sånnt med en lyd med så lite sustain som det virker som den der har ;) hehe .. Blir jo seff litt langtekkelig , er jo tross alt bare en solo hele veien ;) så sånn er det jo ..

One er den værste helte-soloen jeg har hørt siden jeg hørte en eller annen fæl Europe låt ..

Veldig veldig fin tone på Mini Jam .. funky shit ..

god jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult :) fin lyd igrunn også .. mye finfine løp ute å går. Vanskelig å gjøre sånnt med en lyd med så lite sustain som det virker som den der har ;) hehe .. Blir jo seff litt langtekkelig ' date=' er jo tross alt bare en solo hele veien ;) så sånn er det jo ..

One er den værste helte-soloen jeg har hørt siden jeg hørte en eller annen fæl Europe låt ..

Veldig veldig fin tone på Mini Jam .. funky shit ..

god jobb[/quote']

Hehe... takker.

Angående "One" - det var nok det som var meningen, ja... *går og tar på seg spandex og parykk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott aiwass :) Det eneste som jeg synes du må jobbe litt med er den utrolige viktige: VIBRATOEN! Når du vibrerer så går du mer opp i toneleie enn du går ned' date=' hvis du skjønner hva jeg mener. En fin vibrato går opp ca 1/4 til 1/2 tone og så tilbake til startpunket av tonen og opp igjen.

En fin vibrato er så utrolig viktig. Mannen som jeg synes har verdens fineste vibrato nemlig Andy Timmons viser hvordan det skal gjøres.

Men ellers mycket bra![/quote']

Er klar over dette. For tiden får jeg ikke øvd nok, så vibratoen blir ræva, men jeg prøver å jobbe med det når jeg har tid.

Ellers foretrekker jeg vibrato med litt "attitude". Timmons, Vai, osv. er veldig bra, men jeg foretrekker karer som Malmsteen, Bellas, Romeo, Forté, etc. - neoklassisk vibrato til du blir svimmel! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt alle låtene dine nå.

Meget bra spilt. Du skal ha masse skryt for å ikke gjemme deg bak en "vegg av vreng", noe svært mange som spiller fort gjør. Du viser dermed at du har kontroll over tingene du gjør.

Eneste minuset er som Leo påpekte, vibratoen din...

Btw; hvor lenge har du spilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål, egentlig. Jeg fikk min første gitar (klassisk) da jeg var 10 og et halvt, og er nå 17, så teknisk sett har jeg spilt i 6 og et halvt år. Det tok derimot en god stund før jeg tok det på alvor og begynte å øve ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult spilt! Absolutt! Du vet hva du gjør, og det beviser du her. Tonevalget er kanskje ikke av det friskeste (ikke det at jeg er noe bedre..). Blir fort ensidig og kjedelig. Mister lytteinteressen etter to sekund, men teknikkøret er med hele tida.. merkelig nok for å leite etter feil, men som en sa tidligere, når folk er flinke lytter man mye etter feil i teknikken.. Veldig teit egentlig.. jaja.. Stå på videre! Jobb med vibratoen. ikke bend tonene oppover så mye som du gjør (min smak da..) kult av og til, men du gjør det hver gang du bender og da blir det litt for.. ja.. you know.

Stå på kamerat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diggt! Gitarnorges beste eller??? Jævli deilig lyd, vet ikke om noen har spurt, men hvilket utstyr brukte du til dette? 8)

Edit: Ok du har visst svart på dette før.

Alt er tatt opp med en American Deluxe Strat (med Duncan Hotrails og JB jr.) og en POD xt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.