Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitartyper til musikktyper?


Jorste

Anbefalte innlegg

Japp, good old woman tone. Humbucker i neck, med tonekontrollen ca. på null. Var vel clapton som startet med det? Synes ikke det skal være avgjørende dog, bare en liten digresjon.

Ville definitivt prøvd både en standard mexicostrat og epiphone. Se også på Hagström, hvis sjappa har noe sånt.

Uansett, budsjetter så du har råd til en god forsterker også. Minst like viktig imo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Hagstrøm Super Swede som jeg liker veldig godt. LP type gitar med 2 humbuckere med coilsplit. Vippe over switchen så har du singelcoils :) Den har også tynnere hals enn de fleste LesPaul'er jeg har prøvd. Ikke alle liker Hagstrøm, men prøv en sånn og hvis den passer deg er det en god gitar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen. Blir nok en tur til de store butikkene i løpet av neste uke ;)

Ser at man må være påpasselig med kvaliteten på en forsterker også, hvor mye ville dere budsjettert på denne, hvis settet mest sannsynlig ikke kommer ut av soveromsdøra? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.