Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

New Amp Day: Top Hat Super Deluxe


Anbefalte innlegg

Jo, jeg har en Marshall 1959RR som også låter fett.

De er ganske annerledes. Top Hat'en kan ikke få på langt nær så rå "drive-lyd" av seg selv, men jeg liker den bedre med pedaler enn det jeg gjør på 1959RR'en føler jeg.

Jeg bruker Top Hat'en ganske clean, noe lett vreng hvis jeg tar i litt, også bruker jeg pedaler til solo og rytmevreng egentlig. Synes det virker ganske godt.

Har enda ikke brukt Top Hat'en på full pupp, så vet ikke helt hvordan den er da, men det skjer en dag.

Nå kjøpte jeg Top Hat'en fordi den håndterer pedaler svært godt, og fordi den har god clean og god lyd, selv på lavt volum. Den er også rimelig lett å få med seg, og går an å bruke på mindre steder og på "soveromsnivå", noe som var svært viktig for meg.

For å oppsummere så synes jeg 1959RR'en og Top Hat'en er veldig annerledes (jeg bruker de på forskjellige måter ihvertfall) og det liker jeg. Da har jeg mer variasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja. Akkurat mannen jeg leita etter, og gratulerer med ny amp!

Vil gjerne høre mer om hva du synes om ampen. Er på utkikk etter en slik selv, men vil gjerne høre litt mer erfaringer enn fra supergitarister på tuben.

Er det forresten lov å spørre hva du måtte ut med for ampen?

Morten H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja. Akkurat mannen jeg leita etter, og gratulerer med ny amp!

Vil gjerne høre mer om hva du synes om ampen. Er på utkikk etter en slik selv, men vil gjerne høre litt mer erfaringer enn fra supergitarister på tuben.

Er det forresten lov å spørre hva du måtte ut med for ampen?

Morten H

Betalte 15 990 for forsterkeren, noe jeg synes var ganske greit i forhold til hva en lignende koster hos Godlyd (hvor jeg først så på Top Hat-forsterkere).

Synes det er litt vanskelig å beskrive hvordan forsterkeren låter ... For å si det enkelt så synes jeg den låter jævlig bra.

Men for gå litt dypere ... :P

Jeg kjører ampen clean, synes det var litt vanskelig å få den til å vrenge av seg selv med pickupene jeg har i favorittgitaren (Suhr ML). Noe som egentlig er like greit, da har jeg en clean "base" å gå på. Veldig godt headroom på den også. Det var noe jeg så etter når jeg skulle kjøpe forsterker.

Nå bruker jeg overdrive-pedaler og en fuzz-pedal for å få vrenglyder, det fungerer egentlig veldig bra. Det at forsterkeren tar pedaler bra var også veldig viktig for meg.

Selv med en clean-base og pinglecoils så får jeg skikkelig feit sololyd (selv uten fuzzen). Så dette er nok en forsterker jeg kan bli svært glad i.

Den passer i det minste perfekt til det jeg skal bruke den til. Altså å spille på diverse småsteder og øving, både hjemme og med band (jeg er dessverre ingen stadiumrocker enda). Og alt det selv med god lyd.

Anbefaler den definitivt, og er det noe mer spesifikt du lurer på med den er det bare å spørre :)

Hmmm.... Fant akkurat en til Top Hat super deluxe hos Stordahl i Moss, men ser også at du holder til i Drøbak... Kan det være en kobling der?? :)

M

Er nok ingen kobling der som jeg vet om. Om ikke forsterkeren har blitt flyttet til 4Sound i Oslo (også kjent som Imerslund) i nærmere tid. Jeg var nemlig i Oslo og kjøpt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en tur til Moss i dag for å teste ut den som står der. Må si at jeg har store forventninger etter et knippe tubeklipp og dine tilbakemeldinger. Høres ut som min neste forsterker... ;)

Også godt å høre at den takler pedaler veldig godt siden jeg har konstant pedalgas og jeg skriver en del pedaltester.

Har du fått kjørt den på høyt volum? Hvor godt vil den holde seg i bandsetting med trommer, bass, akk gitar, og sikkert en elgitar til tror du? Stilen er passe laid back country-rock. Ikke noe som trenger 11 på master volum med andre ord... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt den på høyt volum og da låter den STORT.

Men jeg kjører den som oftest på et greit innevolum på rommet.

Har enda ikke fått testa den i bandsammenheng, men den spiller definitivt høyt nok - eller lavt nok - til det. Pluss at med EQ'en på forsterkeren skal det ikke være for vanskelig å kunne kutte gjennom mixen, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tur til Moss på torsdag, og det ble ny amp. Kjente at det stemte etter første akkorden, og derfra ble det bare bedre. Dette er nok uten sidestykke den beste ampen jeg har testet. Mulig jeg er litt i ny-amp-rus, men hatten av til Top Hat.... ;)

Har fått testet den med hele pedaloppsettet, og for første gang i historien kjenner jeg en trang til å ta pedaler ut av oppsettet i stedet for å sette inn. Det burde være et godt tegn.

Ampen ble solgt for kunde hos Stordahl i Moss, 4-5 år gammel, og mer eller mindre ubrukt. Fikk den latterlig billig, og kunne ikke la tilbudet gå fra meg, men jeg angrer ikke et sekund... ;)

Eneste som gjenstår da er å få solgt Twin reverben....

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.