Web Analytics
Jump to content

New Amp Day: Top Hat Super Deluxe


scarcarous
 Share

Recommended Posts

Jo, jeg har en Marshall 1959RR som også låter fett.

De er ganske annerledes. Top Hat'en kan ikke få på langt nær så rå "drive-lyd" av seg selv, men jeg liker den bedre med pedaler enn det jeg gjør på 1959RR'en føler jeg.

Jeg bruker Top Hat'en ganske clean, noe lett vreng hvis jeg tar i litt, også bruker jeg pedaler til solo og rytmevreng egentlig. Synes det virker ganske godt.

Har enda ikke brukt Top Hat'en på full pupp, så vet ikke helt hvordan den er da, men det skjer en dag.

Nå kjøpte jeg Top Hat'en fordi den håndterer pedaler svært godt, og fordi den har god clean og god lyd, selv på lavt volum. Den er også rimelig lett å få med seg, og går an å bruke på mindre steder og på "soveromsnivå", noe som var svært viktig for meg.

For å oppsummere så synes jeg 1959RR'en og Top Hat'en er veldig annerledes (jeg bruker de på forskjellige måter ihvertfall) og det liker jeg. Da har jeg mer variasjon.

Link to comment
Share on other sites

Se her ja. Akkurat mannen jeg leita etter, og gratulerer med ny amp!

Vil gjerne høre mer om hva du synes om ampen. Er på utkikk etter en slik selv, men vil gjerne høre litt mer erfaringer enn fra supergitarister på tuben.

Er det forresten lov å spørre hva du måtte ut med for ampen?

Morten H

Link to comment
Share on other sites

Se her ja. Akkurat mannen jeg leita etter, og gratulerer med ny amp!

Vil gjerne høre mer om hva du synes om ampen. Er på utkikk etter en slik selv, men vil gjerne høre litt mer erfaringer enn fra supergitarister på tuben.

Er det forresten lov å spørre hva du måtte ut med for ampen?

Morten H

Betalte 15 990 for forsterkeren, noe jeg synes var ganske greit i forhold til hva en lignende koster hos Godlyd (hvor jeg først så på Top Hat-forsterkere).

Synes det er litt vanskelig å beskrive hvordan forsterkeren låter ... For å si det enkelt så synes jeg den låter jævlig bra.

Men for gå litt dypere ... :P

Jeg kjører ampen clean, synes det var litt vanskelig å få den til å vrenge av seg selv med pickupene jeg har i favorittgitaren (Suhr ML). Noe som egentlig er like greit, da har jeg en clean "base" å gå på. Veldig godt headroom på den også. Det var noe jeg så etter når jeg skulle kjøpe forsterker.

Nå bruker jeg overdrive-pedaler og en fuzz-pedal for å få vrenglyder, det fungerer egentlig veldig bra. Det at forsterkeren tar pedaler bra var også veldig viktig for meg.

Selv med en clean-base og pinglecoils så får jeg skikkelig feit sololyd (selv uten fuzzen). Så dette er nok en forsterker jeg kan bli svært glad i.

Den passer i det minste perfekt til det jeg skal bruke den til. Altså å spille på diverse småsteder og øving, både hjemme og med band (jeg er dessverre ingen stadiumrocker enda). Og alt det selv med god lyd.

Anbefaler den definitivt, og er det noe mer spesifikt du lurer på med den er det bare å spørre :)

Hmmm.... Fant akkurat en til Top Hat super deluxe hos Stordahl i Moss, men ser også at du holder til i Drøbak... Kan det være en kobling der?? :)

M

Er nok ingen kobling der som jeg vet om. Om ikke forsterkeren har blitt flyttet til 4Sound i Oslo (også kjent som Imerslund) i nærmere tid. Jeg var nemlig i Oslo og kjøpt den.

Link to comment
Share on other sites

Skal en tur til Moss i dag for å teste ut den som står der. Må si at jeg har store forventninger etter et knippe tubeklipp og dine tilbakemeldinger. Høres ut som min neste forsterker... ;)

Også godt å høre at den takler pedaler veldig godt siden jeg har konstant pedalgas og jeg skriver en del pedaltester.

Har du fått kjørt den på høyt volum? Hvor godt vil den holde seg i bandsetting med trommer, bass, akk gitar, og sikkert en elgitar til tror du? Stilen er passe laid back country-rock. Ikke noe som trenger 11 på master volum med andre ord... ;)

M

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjørt den på høyt volum og da låter den STORT.

Men jeg kjører den som oftest på et greit innevolum på rommet.

Har enda ikke fått testa den i bandsammenheng, men den spiller definitivt høyt nok - eller lavt nok - til det. Pluss at med EQ'en på forsterkeren skal det ikke være for vanskelig å kunne kutte gjennom mixen, for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Det ble tur til Moss på torsdag, og det ble ny amp. Kjente at det stemte etter første akkorden, og derfra ble det bare bedre. Dette er nok uten sidestykke den beste ampen jeg har testet. Mulig jeg er litt i ny-amp-rus, men hatten av til Top Hat.... ;)

Har fått testet den med hele pedaloppsettet, og for første gang i historien kjenner jeg en trang til å ta pedaler ut av oppsettet i stedet for å sette inn. Det burde være et godt tegn.

Ampen ble solgt for kunde hos Stordahl i Moss, 4-5 år gammel, og mer eller mindre ubrukt. Fikk den latterlig billig, og kunne ikke la tilbudet gå fra meg, men jeg angrer ikke et sekund... ;)

Eneste som gjenstår da er å få solgt Twin reverben....

M

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

    • Høres helt sykt ut. Men takk for infoen. Ser jeg har litt lesning å gjøre nå.    Ha en fin kveld videre. 😊
    • Det er vel en ting midt imellom;Hva selgeren forventer(kan jo være litt fantasi) og hva en kjøper er villig til å betale.
    • Nesten 13000 dollar for en mint condition Wandre BB. Er dette réelle priser eller fullstendig fantasi tall? 
    • Jøss. Tusen takk for infoen, det settes stor pris på. Neste må da være å få gjort noe med den gyselige lakken, ettersom den ikke er orginal så står jeg da med to muligheter. Prøve å fjerne den for å få frem orginal finishen eller finne ut hvilke farger de kom med da den var ny å re-lakkere den, men det sitter langt inne. Hadde vært best å prøve å få frem orginalen.   Med litt google translate så tror jeg at jeg bommet på årstall. Er nå rimelig sikker på at den er fra Juli 1959.    Ble også medlem av Wandre gruppa på facebook.    Tusen takk for hjelpen din mister. Var hwlt lost på hva dette var for en snodig sak. 
    • Fabrikken kom igang i 1958,så det er nok 58. Har ikke så mye mer,men kan si at det ser ut som disse gitarene er verd endel: https://www.guitar-list.com/compareprices/23856/us/electric%2Bguitars De har også en facebookside: https://www.facebook.com/groups/47506813863/?mibextid=HsNCOg Her er en side med bilder og info: https://www.fetishguitars.com/wandre/ Og en google oversettelse fra fransk wikipedia: "Wandré er en italiensk produsent av gitarer, spesielt elektriske, som var aktiv i årene 1957 til 1969. Markedsposisjonen var på den tiden ganske marginal, men den ekstreme originaliteten til kreasjonene har gjort det siden slutten av det 20. århundre. et ekte kultmerke. Den ekstravagante Antonio Pioli Antonio Vandre Pioli, med kallenavnet "Wandré" (født 6. juni 1926 i Cavriago, død 15. august 2004 i Montecchio Emilia) var sønn av en variert snekker innen lutheri, som etterlot seg en rekke kontrabasser, mandoliner og fioliner av utmerket faktura. . Meget ung, Antonio Pioli utmerker seg ved sin eventyrlyst, går våren 1944 inn i motstandsbevegelsen og tar maquis, knapt 18 år gammel. I etterkrigstiden ble han anleggsformann, jobbet en tid i Calabria, men returnerte til hjemlandet tidlig i 1957 for å ta opp farens spesialitet som luthier. En venn, hvis familie eide en fabrikk, ga ham et verksted for å utvikle denne aktiviteten der Wandré veldig raskt viste en overfylt fantasi i jakten på former og tekniske løsninger. Drevet av den økende suksessen til produksjonene hans, fikk han bygget en fabrikk i Cavriago som aldri hadde blitt sett, på en helt sirkulær plan, bygget på sine egne planer for å optimalisere naturlig belysning og for å forkorte overføringer fra ett verksted til et annet . Fra 1970-tallet mistet Antonio Pioli interessen for musikkinstrumenter og overførte sin sprudlende kreativitet til andre felt som design av skinnklær, tilpasning av motorsykler, maling, scenekunst, etc. Rundfabrikken Cavriago kom i drift i februar 1958. Dette var tiden da rock 'n' roll fortsatt var i sin spede begynnelse i Europa. Wandré-merket er det første i Italia som masseproduserer elektriske gitarer. Mesteparten av denne produksjonen ble først markedsført av det milanesiske firmaet Meazzi, under "Framez"-logoen. Deretter vil Wandré opprettholde et voksende partnerskap med Davoli-selskapet, kjent som en forsterkerprodusent, og som produserer mikrofonene som er montert på Wandré-gitarer. Firmaet var på sitt høydepunkt i årene 1960 til 1962. Wandré-gitarer ble distribuert i utviklede land, inkludert USA (spesielt under private merker som Avalon, Avanti, Noble, Orpheum). Men Cavriago-anlegget er ikke lenger tilstrekkelig til å møte etterspørselen, noe som vil tillate andre europeiske produsenter som har investert i overdreven industrialisering (Eko, Framus, Hagström) å ta markedsandeler. Wandré lot seg gradvis stå bak i løpet av 1960-tallet. Antonio Pioli var mye mer en kunstner enn en markedsføringsmann. Utformingen av instrumentene hans, med en dristighet som noen ganger anses som sjokkerende, avsetter flere potensielle kunder enn den tiltrekker seg. Dens tekniske nyvinninger (som aluminiumshalsen som går fra hodestokken til broen) er så i utakt med resten av markedet at de virker mistenkelige. Det er nettopp disse faktorene som vil føre til revalueringen av Wandré-gitarer fra 1980-tallet og fremover. ivrig ettertraktede og høyt rangerte samleobjekter (selv den enkleste Wandré får høye priser), så mye at det er rapporter om økende utseende av flere eller mindre dårlig imiterte forfalskninger. Foruten gitarer produserte Wandré elektriske basser, kontrabasser (først akustiske, deretter elektriske, uten lydboks) og lap steel-gitarer. Verdsatt for sitt uvanlige utseende, er Wandré-gitarer også verdsatt for sin karakteristiske lyd, litt jazzete med en metallisk undertone. Den amerikanske gitaristen og sangeren Budy Miller bruker veldig ofte en Wandré Soloist type 1964. Andre artister som Joe Perry, Sean Lennon, Eduardo Leal de la Gala, Yarol Pouaud, Matthieu Chedid spiller på Tri-lam 1960 og BB-modeller. Til hyllest til Antonio Pioli, for 10-årsdagen for hans død, ga den tyske produsenten Duesenberg ut i 2014 en ny modell av gitar kalt Wandrella, som ikke er en kopi av noen Wandré, men er inspirert av estetikken til Mark."
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.