Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fått gavekort til platekompaniet - hva skal jeg kjøpe?


The_Lobster

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått ett gavekort til Platekompaniet, men aner ikke hve jeg skal kjøpe.

Kan dere anbefale noe spesielt? Jeg har ingenting av de "store" gitargudene som alt fra Vai, Satriani, til Van Halen og Stevie Ray Vaughan...

Noe spesielt album av noen av disse, eller andre artister, dere kan anbefale? Så skal jeg ta en tur til butikken og høre litt. :)

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye trippel-live til Dream Theater bør du sjekke ut kun dersom du har lyst til å høyre korleis Dream Theater spelar songane sine heilt likt som på studioplatene, noko som i og for seg er imponerande gitt kompleksiteten i Dream Theater sin musikk. Spanande er det dog ikkje, ikkje i mi bok iallefall.

Du har hørt den skjønner jeg...

Shangri-La er jo et knallalbum. Hvis du er i julehumør og har lyst på jule-rock av dimansjoner er Santamental av Steve Lukather verdt en titt.

Nå har du ikke sagt så mye om hva du liker av musikk enda da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker egentlig veldig mye. Alt fra klassisk til rock. Men kanskje det er noe i det dere sier, at jeg burde styre litt unna vai, satriani, yngwie osv. denne gangen.

Leonard Cohen var ett bra forslag! Var ikke klar over at han var ute med nytt album. Har hans "I'm Your Man"... konge album.. :mrgreen:

Skal også sjekke ut Santamental, Electric Ladyland og Mark Knopflers nye. Må bli bedre kjent med disse gutta (Jimi kjenner jeg da så klart).

Har hørt om Dream Theater ja. Vet ikke hvor 100% fan jeg er av hva jeg har hørt. Men kan jo hende jeg har hørt det minst interresange de har utgitt. Så jeg skal la alle muligheter stå åpne og lytte litt på litt fra DT også. :)

Tusen takk for alle tips! Tenker jeg tar en tur i morgen. Liker jeg flere album er det nå ingen krise å betale litt heller(i tillegg til gavekortet) :P

Vi får se...

Takk igjen!

Joachim

Edit: så klart sjekke Neil Young's siste også. Har hørt omtrent ingenting av han, som er litt skam, untatt musikken han lagde til Dead Man, som forresten er genial. :mrgreen: (hvis jeg ikke tar feil og det ikke var Neil Young som spilte da... :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kanskje jeg skal komme med noen ikke fullt så vanlige tips? Da sier vi det:

Bobby Conn - The Golden Age -> En av de stiligste platene jeg eier. Rå humor, fet vokalist, dyktige musikere, funk, rock, punk, disco, FETE låter og Gud veit hva. Kul skive! Fyren er for øvrig helt vill live.

Calexico - Feast Of Wire -> Melankolsk, rytmisk, country (ikke la deg skremme av den merkelappen). Veldig, veldig deilig musikk.

The Mars Volta - De-Loused In The Comatorium -> Disse har fått overraskende lite oppmerksomhet i Europa, egentlig. Ufattelig vakker prog'ish, psykedelisk, heleksperiementell og melodisk rock med elementer av alt fra punk til salsa. Også en god gitarskive, original (som resten av bandet) og spennende gitarist. Om jeg fikk ta med kun tre skiver på en øde øy, er denne helt klart blant de.

Tool - Aenima -> Har du ikke hørt denne før (noe du strengt tatt burde) så er det søren med på tide. Krem-progmetal med en av tidenes beste vokalister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes du skal sjekk ut Led Zeppelin, Thin Lizzy, Jetrho Tull, Thin Lizzy, Judas Priest, B.B King og T.Rex ........men jeg anbefaler at du hører på mange av de forslagene som har kommet, det beste er jo at du finner ut hva du liker, så hør på forslagene før du kjøper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.