Web Analytics
Jump to content

The Eighth Plague Tour: Machine Head, Bring Me The Horizon, Devildriver, Darkest Hour

Tyrant

Recommended Posts

The Eighth Plague Tour:

MACHINE HEAD

Plus very special guests: Bring Me The Horizon + DevilDriver + Darkest Hour

Machine Head ga ut den kritikerroste plata ”The Blackening” i 2007, og har turnert i kjøvannet av den siden det. En turné hvor de bl.a. har spilt sammen med Metallica, Slipknot og Slayer. 27. september er de klare med sitt syvende album. De solgte ut Rockefeller i 2010.

Bring Me The Horizon spiller en blanding av metal og hardcore og er aktuelle med sitt tredje album, med den fengende tittelen, ”There Is a Hell, Believe Me I’ve Seen It. There Is a Heaven, Let’s Keep It a Secret”. Lydverkets Glenn Olsen ga plata terningkast seks: ”En kraftig påminnelse om hvorfor jeg faktisk liker musikk i det hele tatt”. De er også kjent for å være et glimrende liveband og fikk bl.a. en sekser på terningen av Dagbladet etter en konsert på Hove-festivalen i 2009: ”En real maktdemonstrasjon”.

DevilDriver er, som Machine Head, et heavy metal-band fra California. De er for tiden aktuelle med sin femte plate ”Beast”. De sier selv de er inspirert av band som Metallica, Opeth, Slayer og In Flames.

Darkest Hour er et melodisk death metal-band fra Washington D.C. De har mange kritikerroste skiver bak seg. Nå om dagen er de aktuelle med plata ”The Human Romance” som bl.a. har fått 4/5 på Allmusic.

Billetten er allerede bestillt. Eneste av bandene jeg ikke har noe særlig forhold til er BMTH. Machine Head og Devildriver er 2 av favorittene og Darkest Hour ga i år ut årets metal plate (i mine øyne).

Var på Machine Head konserten på Rockefeller i 2010 og jeg vil anbefale alle som liker bandet å få sett dem live, beste konserten jeg har sett.

Gleder meg noe sjukt!

Andre som kommer ? :D