Web Analytics
Jump to content

Hvilken er best?!

SuicideSilenceFTW

Recommended Posts

Jeg har relativt lite peiling på gitarer, så jeg lurte på om dere kunne hjelpe. Ibanez S-7420 BK eller Schecter Damien Elite-7? Jeg spiller djent, death og groove metal. Og jeg er også litt skeptisk på active pickups'ene på Schecteren, har aldri spilt med active pickups, så jeg vet ikke helt forskjellen. http://www.rebelmusic.no/index.php?main_page=product_info&cPath=1_2_86&products_id=2105 ( link til Schecteren ), http://www.rebelmusic.no/index.php?main_page=product_info&cPath=1_2_11&products_id=734 ( link til Ibanez'en ).

Mvh en kis. ;)

Hei der...

Dette er ikke helt enkelt å gi noe godt svar her, det er såpass stor forskjell mellom disse gitarene at de ikke er direkte sammenlignbare. Ibanezeren har nok en langt smalere (tynnere) hals enn Schecteren, og Schecter har vib-arm/tremolo mens, Schecter har fast stol..

Du skal ikke være skeptisk til aktive mic`er, i min verden er det et pluss.. :)

Begge er gode gitarer, og du bør først avgjøre om du skal ha fast eller "flytende" stol og så se om du kan få prøvd dem..

Personlig ville jeg valgt Schecter, grunnet meget god erfaring med deres 7`ere samt at jeg foretrekker fast stol..

Når alt dette er sagt, så vil jeg anbefale deg å kikke under Kjøp og Salg her inne, det er en lystig kar her inne som selger en Schecter Hellraiser C7 til en meget god pris.. :P

(Hellraiser er en langt bedre (og dyrere) gitar enn Damien Elite)

Lykke til med kjøp av gitar, 7 strengere er gøy...

@Grumpy Old Farth

Meget interessert, men jeg lurer litt på dette med fast stol. Det faktum at man ikke kan bruke en tremolo arm fjerner jo litt "frihet", jeg kunne selvfølgelig ha brukt en wah-pedal e.l . Jeg får se hva jeg greier å spe opp av penger ^_^

Fast stol er bare et plus på 7-strenger.. Mye lettere å skifte til hvilken tuning som er best for dagen. Lettere å skifte strenger og.

Seriøst, kjøp Schecteren til Neros. Knallgitar selges utrolig billig. Bedre enn begge de dto du linker til, i tillegg til billigere.

Jeg ville stusset mer på Ibanez-mikkene enn på aktive EMG, faktisk.. Har en Ibanez S7320 med så og si samme specs som 7420, samme pickups.. Og seriøst, de pickupsa som satt i den stock er noe av det verste jeg har prøvd av gitarpickups. Gromsete, høy og bassete output som ikke duger til noe.

Bytta selv til EMG707, noe som gjorde at jeg beholdt gitaren istedenfor å selge den da jeg vurderte å kjøpe en Schecter istedenfor.

Likte dog veldig godt den tynne Wizzard II-halsen i den, og siden den låter gromt med nye pickups har jeg ingen planer om å selge den ennå.

Men hvis du vil ha en komplett gitar fra stock, så går du for en Schecter med EMG eller Seymour Duncan pickups.

Et pluss for schecter er også at de har tykkere hals, noe som gir bedre akkustikk i gitaren og lengre skala som gjør nedstemming og dypere toner litt lettere å ha med å gjøre ;)