Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Munnspel


Hjalmar Sæterstøl

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva som er bra eller ei....

Men er meget fornøyd med mitt Blues munnspill fra Hohner.

Veldig greit å kjøpe et som er stemt i C, gjør det hvertfall enklere og finne noter på nett.

Dessuten er det mange begynner bøker med CD som kan kjøpes på bokhandlere og musikkbutikker.

Torfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg undersøkte hos en instrumentbutikk, og etter en lang tale fra innehaveren om munnspill i allskens durer og doble munnspill og enkle munnspill og munnspill meg i ryggen, så endte jeg opp med et digert og artig et til 125 kr, produsert i Kina, som virrerer skikkelig på de mørkeste tonene!

Nå skal jeg lære flåklypa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg kjøpte meg munnspill i dag! Bare et helt enkelt nybegynner-munnspill, men likevel. Heter Hohner International - Traveller. Kosta meg 140 spenn, en helt grei pris. Skal sette meg ned i dag og se om jeg kan lære meg noen sanger, da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg hadde også lyst til å kjøpe meg et munnspill, men hadde ikke så lyst på et vanlig "blues" munnspill. Derfor bestilte jeg meg et Hering 5164 Chromatic fra USA (tenk Sigmund Groven... her er det knapp på sida!). Det ser omtrent sånn ut:

hering5164.jpg

Det er nok litt dyrere (jeg betalte rundt 5-600 fra USA, og her i landet må man vel ut med rundt 1500 for et tilsvarende Hohner). Men det er mye lettere å spille melodier på (større hull og enklere å mute de tonene man ikke ønsker). Mitt er stemt i C, og tonene er fordelt sånn:

> = blås ut

< = trekk inn

C 1>

D 1<

E 2>

F 2<

G 3>

A 3<

H 4<

C 4>

Mitt munnspill har 4 oktaver. Når man trykker inn knappen på siden flytter man alle tonene en halvtone opp. Man muter med tunga.

Et artig instrument, og jeg må innrømme at det er befriende å ha et instrument som man kan ta med på tur (som bassist er jeg ikke så vant til det!).

MrW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
sjekk ut Charlie Blackwater - Sacred Harp ! Lover deg at du blir inspirert og får hakeslipp. Utrolig dyktig og koselig fyr fra kristiansand..

I verdensklasse..

EYHHHH!!!! Charlie Blackwater! :D Det er jo faen meg Onkelen til en jævla god venn av meg jo! Charlie skal visst være autist og han heter egentlig Alf Trygve Winge....Har truffet andre onkelen til han kameraten min, han spiller gitar og er døds god han og..og da mener jeg døds god:D men han har drevet med litt for mye sånne stoffer om dere skjønner og slapp akkurat ut av buret for litt av vært :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bare å øve, jeg spiller munnspill, begynte først når jeg hørte ozzy spille munnspill i the wizard, har blitt mye bedre og ble enda mer innspirert til å spille da jeg så ozzy spille munnspill live i oslo :P kunne ønske jeg fikk tak i det når han kasta det ut, men han kasta det forbi meg hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.