Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall JCM 2000 DSL100


Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått tilbud på en Marshall JCM 2000 DSL100 til 4800 kr. Brukt, 6 år gammal og rørene ble byttet for 1,5 år siden, og har blitt brukt pent siden. Nåværende eier kjøpte den av gitaristen i Mantrix, som hadde den i 4,5 år før han igjen.

Det jeg lurte på var om det går an å dytte ut noen greie clean-toner av denne? Trenger svar i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel primært en rocke/metal-amp ville jeg sagt.. Men det går også fint an å presse ut greie cleantoner av den ja, men jeg ville ikke kjøpt den dersom det e en cleanamp du er ute etter.

Er det en rocke/metalamp du ser etter så syns jeg at det er en ganske grei forsterker til penga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det. Ofte det står JCM2000 på scenene, og jeg har aldri brukt cleankanalen. Går fint fra mye vreng til så og si helt clean ved bruk av volumkontrollen, da hadde jeg bridge til vreng og halsen innstilt til lite gain, så pickupswitchen fungerte som en claen/distortion-switch. Fint med amper som reagerer på volumnotten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Airbourne, Backstreet Girls, Trivium og Muse har brukt/bruker denne ampen.

Leste et interview av han Muse-dudenfyrn at han kjørte Classic gain-kanalen på full pupp med nevnte gain som volum, prøvde dette selv og ble positivt overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.