Web Analytics
Jump to content

Marshall JCM 2000 DSL100

Recommended Posts

Hei!

Har fått tilbud på en Marshall JCM 2000 DSL100 til 4800 kr. Brukt, 6 år gammal og rørene ble byttet for 1,5 år siden, og har blitt brukt pent siden. Nåværende eier kjøpte den av gitaristen i Mantrix, som hadde den i 4,5 år før han igjen.

Det jeg lurte på var om det går an å dytte ut noen greie clean-toner av denne? Trenger svar i dag :)

Det er vel primært en rocke/metal-amp ville jeg sagt.. Men det går også fint an å presse ut greie cleantoner av den ja, men jeg ville ikke kjøpt den dersom det e en cleanamp du er ute etter.

Er det en rocke/metalamp du ser etter så syns jeg at det er en ganske grei forsterker til penga. :)

Stemmer nok det. Ofte det står JCM2000 på scenene, og jeg har aldri brukt cleankanalen. Går fint fra mye vreng til så og si helt clean ved bruk av volumkontrollen, da hadde jeg bridge til vreng og halsen innstilt til lite gain, så pickupswitchen fungerte som en claen/distortion-switch. Fint med amper som reagerer på volumnotten :)

Både Airbourne, Backstreet Girls, Trivium og Muse har brukt/bruker denne ampen.

Leste et interview av han Muse-dudenfyrn at han kjørte Classic gain-kanalen på full pupp med nevnte gain som volum, prøvde dette selv og ble positivt overrasket.