Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akustisk stålstrenger til fingerspilling?


Sailfish

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Denne er jo ganske rimelig og pen, låter bra gjør den å! :)

http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1027

Har hatt en slik inne til justering en gang (tror det var en WRGT 360, kan ha vært en annen Woodrock-modell, men jeg er ganske sikker på at jeg kjenner igjen pynten). Jeg var ikke klare over at den kostet såpass mye. Generelt sett er jeg litt skeptisk til holdbarheten på kinesisk produserte gitarer i denne prisklassen da man kan få en kanadisk, meksikansk, amerikansk, tjekkisk eller spansk gitar til samme pris. De har en tendens til å holde lengre, være mer presist bygget og også låte fyldigere (uten at det er noen automatisk sammenheng mellom opprinnelsesland og kvalitet). Har som sagt ikke noen bred kjennskap til denne modellen, utover en justering og en prøvespilling, men som fingerspillsgitar er den ikke min favoritt. Strumming i country-sjangeren egner den seg noe bedre til. Man får utvilsomt mye pynt for pengene (og det er jo mange som synes det er viktig), men min ærlige mening må bli at det lydmessige kan man få mer av hos en annen produsent. Tror jeg heller ville valgt en Martin eller Taylor til den prisen. Faller litt i samme kategori som Tanglewood-gitarene. Stilig utseende og lav pris, men ikke mine førstevalg.

Forøvrig en digresjon ang Tanglewood er at det ikke står noen steder på dem at de er laget i kina, men alt er produsert der borte selv om det brandes som et engelsk gitarmerke. Noe tvilsom markedsføring, og grunn nok til at vi ikke tar dem inn (har blitt konfrontert med at det er villedende tidligere, og må si meg helt enig). Men det hadde jo ikke så mye med denne modellen å gjøre. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg funnet meg min drømmegitar!

Var hos Backstage Musikk i Sandvika i går og gikk gjennom alt av gitarer som kunne være interessante.

Etter syv og en halv time endte jeg til slutt med en Taylor 510ce. :wub:

Syns den har en vanvittig god lyd og sustain og passer bra med stemmen min.

Jeg syns også den er helt fantastisk å fingerspille på. Med en halsbredde på 1 3/4 inch er det veldig lett å "skille ut" de riktige strengene å spille :)

Tonene blir også veldig rene med denne gitaren! Den er rett og slett nydelig :wub: :wub:

Jeg tenkte jeg skulle få lagt opp et bilde av den her snart.

Tusen takk for kjempebra service og handel, Morten Larsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere Backstage Musikk-utsalg i Sandvika? Jeg var innom Sandvika Storsenter i sommer, og fant en interessant, men liten butikk i senteret. Om du brukte 7.5 timer der så må du enten ha brukt LANG tid på hver gitar, eller så er det mye som ikke står framme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere Backstage Musikk-utsalg i Sandvika? Jeg var innom Sandvika Storsenter i sommer, og fant en interessant, men liten butikk i senteret. Om du brukte 7.5 timer der så må du enten ha brukt LANG tid på hver gitar, eller så er det mye som ikke står framme...

Var der jeg var, ja ;)

Jeg hadde prata ganske lenge med Morten Larsen, her på forumet, om hvilke gitarer jeg ville være interessert i og så venta jeg til han ga meg beskjed om at han hadde alle de jeg ville sammenligne inne :) Kjempegod service og kompetansenivå blant de ansatte på Backstage Sandvika ihvertfall, det kan jeg skrive under på personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.