Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall jcm 900


Anbefalte innlegg

Da må du jo modde da.. Både EVH og RR moddet ampene sine.

Modde, nei: Bare å sette en MXR Distortion Plus foran ampen, så har du RR-lyden. Randy brukte den, han.. Og EVH kjørte vel helt vanlig 1959, gjorde han ikke.? Ikke noe modding der i gården. (Også trenger du vel en MXR M-117 flanger.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modde, nei: Bare å sette en MXR Distortion Plus foran ampen, så har du RR-lyden. Randy brukte den, han.. Og EVH kjørte vel helt vanlig 1959, gjorde han ikke.? Ikke noe modding der i gården. (Også trenger du vel en MXR M-117 flanger.)

Men man må jo ha mastervolum da. EVH sitt triks var jo å sette ALT på fullt :lol: og Randy hadde også moddet inn mastervolum og en "one wire" mod, men han brukte bare standard 1959 med dist + på blizzard, og hadde one wire modden på diary.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man må jo ha mastervolum da. EVH sitt triks var jo å sette ALT på fullt :lol:

EVH sitt "triks" var vel mer å bruke en variac for å gi mindre spenning til toppen.

dette gir en mer "saturated" og noe mykere tone, har testet det og det er store forskjeller det er snakk om, gjelder å finne sweetspoten til ampen.

Mytene om at EVH`s marshall var moddet kom vel av at han var kompis med Jose Arredondo som han sa at kunne gå ut med at han hadde moddet EVH`s amp for å hjelpe businessen hans selv om han altså ikke hadde gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der.. Jeg prøver å følger litt aktivt med på hva som rører seg i Bugera leiren. Og jeg har ikke hørt om noen tekniske problemer på 1960 ampen. Lydmessig så skal den være mer enn god nok, for purister så er dette et stort hån mot Marshall, men for å finne ut om en slik amp er noe å satse på så er dette en billig måte å teste lybildet på. Faller det i smak så finner du deg en god gammel Marshall senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der.. Jeg prøver å følger litt aktivt med på hva som rører seg i Bugera leiren. Og jeg har ikke hørt om noen tekniske problemer på 1960 ampen. Lydmessig så skal den være mer enn god nok, for purister så er dette et stort hån mot Marshall, men for å finne ut om en slik amp er noe å satse på så er dette en billig måte å teste lybildet på. Faller det i smak så finner du deg en god gammel Marshall senere...

Jeg synes at den ser ganske bra ut, men jeg har ikke sett infinium versjonen i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at den ser ganske bra ut, men jeg har ikke sett infinium versjonen i Norge.

Tror ikke Infinium modellene er klare for salg enda. Kult nok med autobias og swapping/mixing av rør, men hvor viktig er det egentlig..? Artig funskjon, men også en kilde for at ting kan gå galt.. 1960 er en enkelt oppbugget amp, ser ingen grunn til å fylle den med dill-dall. KISS for alle penga.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett dem for salg i utlandet.. Grunnen til at det ikke er så mye av dette i Norge er vel at det ikke er mange Norske butikker som selger Bugera.. De eneste jeg har sett er Evenstad musikk og 4sound. Grunnen til at jeg kikker på 1960 infinium er først og fremst Randy Rhoads ("one wire") modden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg kikker på 1960 infinium er først og fremst Randy Rhoads ("one wire") modden.

Doh, den har gått meg hus forbi.. Da er det vel bare å bestille fra utlandet :)

Tviler på at Bugera er noen varm potet å ta inn for butikker her hjemme, til det er vel inntjeningen for liten grunnet relativt lavt volum på salg av nye amper.. (my guess)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.