Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kabel strekk spørsmål?


Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke om dette er et dumt spørsmål eller ei.

Men ''Recording boothen'' min ligger 3-4 meter vekke ifra kontroll pulten. Og jeg tenkte og kjøpe en lengre mikrofon kabel og spikre det opp langs listverket på gulvet så det ikke ser så rotete ut med kabler på gulvet.

Så om jeg kjøper en XLR kabel på 20 meter, vil da dette gjøre skade for innspillingene mine? vil det øke latencyen?

-Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt over. Skal du strekke annet enn balanserte kabler ville jeg investert i en di-boks for å komme rundt problemet. Jeg bruker aldri mer enn 10m ubalansert strekk pga signaltap. Med balanserte signaler er 20m helt uproblematisk. Kan allievel være lurt å ikke legge kabelen langs sterke strømkilder eller strømkilder som slås av og på jevnlig (varmeovner, kraftige lysstoffrør, gitarforsterkere etc). Bare for å slippe å få problemer med støy. Men latency får du uansett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått fyldigere svar her, også, så la meg avrunde med et tips. Kost på deg en dobbel kabelskinne som du legger på veggen, en sånn man bruker til datakabler og lignende. Det blir mye penere, og skulle du få behov for en kabel til, eller skifte ut den som ligger der, kan du bare kneppe av lokket og skifte ut av hjertens lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk! Godt og høre at det blir problemløst med kablene. Men når det gjelder Hode telefoner, som er Ubalansert JACK? blir det latency over disse?

Det siste jeg vil ha er latency av det jeg hører i hodetelefonene :unsure:

Latency er aldri et problem med analoge signaler. Trengs i såfall 1000-vis av meter. Sliter du med latency er det de digitale leddene og ofte convertere og buffer size som er problemet.

Hodetelefoner sender forøvrig ca linje-nivå som er et kraftig signal. Da skal det mye til før det blir støy, selv med ubalanserte plugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.