Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Løs stemmeskrue gibson SG


GitarDaniel

Anbefalte innlegg

jeg har en Gibson sg special 2009 og har i det siste lagt merke til at stemmeskrua til G strenger er ''løs'' (den sitter på plass men er løs å skru på) og at g strenger er sykt dårlig til å holde stemminga. er det mulig å feste den? eller må jeg kjøpe ny?

Jeg har lett litt rundt på nettet og sett noen flere som har hatt det samme problemet men har ikke funnet noe om at det er mulig å fikse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto Vintage Tuners with Perloid Buttons på Gibson.com som er standard på SGen. Det er ingen skrue på toppen av stemmeskrua. jeg har en onkel som også sa det til meg, han viste meg det på gitaren sin, men det er som sagt ikke dette på min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva slags stemmeskruer det er på den, men det pleier å være en slags mutter på stemmeskrua som du kan stramme til, mot hodet på gitaren liksom.

Selve stemmeskrua sittter der den skal sitte og fast, men det er tuningen som er løs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har en stemmeskrue på lager til Gibson SG (Gibson Vintage Style): http://www.elderly.com/accessories/items/MH010.htm

Får du ikke kontroll på stemmeskruen din, er det bare å si fra. Du kan få en stemmeskrue av meg gratis.

Det hadde vært kjempe fint, men jeg har tatt gitaren til musikksjappa jeg kjøpte den i og de skulle fikse det for meg. jeg har hatt gitaren i snart 2 år så jeg skulle få det på garanti :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.