Web Analytics
Jump to content

Løs stemmeskrue gibson SG

GitarDaniel

Recommended Posts

jeg har en Gibson sg special 2009 og har i det siste lagt merke til at stemmeskrua til G strenger er ''løs'' (den sitter på plass men er løs å skru på) og at g strenger er sykt dårlig til å holde stemminga. er det mulig å feste den? eller må jeg kjøpe ny?

Jeg har lett litt rundt på nettet og sett noen flere som har hatt det samme problemet men har ikke funnet noe om at det er mulig å fikse det.

Det sto Vintage Tuners with Perloid Buttons på Gibson.com som er standard på SGen. Det er ingen skrue på toppen av stemmeskrua. jeg har en onkel som også sa det til meg, han viste meg det på gitaren sin, men det er som sagt ikke dette på min

Nå vet ikke jeg hva slags stemmeskruer det er på den, men det pleier å være en slags mutter på stemmeskrua som du kan stramme til, mot hodet på gitaren liksom.

Selve stemmeskrua sittter der den skal sitte og fast, men det er tuningen som er løs ;)

• 3 weeks later...

Jeg har en stemmeskrue på lager til Gibson SG (Gibson Vintage Style): http://www.elderly.com/accessories/items/MH010.htm

Får du ikke kontroll på stemmeskruen din, er det bare å si fra. Du kan få en stemmeskrue av meg gratis.

Det hadde vært kjempe fint, men jeg har tatt gitaren til musikksjappa jeg kjøpte den i og de skulle fikse det for meg. jeg har hatt gitaren i snart 2 år så jeg skulle få det på garanti :D