Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig og bra gitarkabel?


LTBR

Anbefalte innlegg

Jeg for min del foretrekker helstøpte plugger i de rimeligste prisklassene. Enten det eller selvlagde. Men hva definerer du som rimelig? Jeg hr alltid brukt Planet Waves (de dyrere versjonene), men det fine med selv de rimelige er at det er livstidsgaranti, så hvis du ødelegger dem får du en ny kostnadsfritt. Også er de helstøpte. De rimeligste går i stykker etter en stund (som alle andre rimelige kabler jeg har kommet over). Fordelen er at du slipper unna med fra 160kr, og så lenge du ikke mister den kan du alltid få byttet til deg en ny.

Men skal sies at jeg ikke er nøytral her. Butikkene våre selger 90% planet waves kabler for tiden, så kan du jo selv vurdere om vi selger dem fordi vi synes dem er bra, eller om vi synes de er bra fordi vi selger dem. Er ikke noe jeg kan overbevise deg om. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kabler man kan lodde selv, bare fordi jeg har måttet fikse en kabel 20min før en konsert. Da hjelper det ikke at det er livsgaranti på dem, om man ikke er rett ved en døgnåpen gitarsjappe:) liker også planet waves sine loddefrie kabler, enda enklere å reparere! Stapp'n i, og stram skruen :)

Jeg reparerer også selv hvis jeg må det, men akkurat til konsertbruk foretrekker jeg faktisk å pakke et ekstra kabelsett fremfor å pakke loddebolt, tinn, kniv osv. Å swappe en kabel er raskere og enklere, og spiller man konserter har man ekstra kabler. Eneste der det er krise er pedalbrett, der foretrekker jeg loddefrie PW-plugger for å kunne reparere med kun avbiter og skrutrekker (det har jeg alltid i gitarkassene mine). De loddefrie PW er absolutt bedre enn de rimeligere, men de koster jo mer pr plugg. Custom-serien er de jeg bruker. Fra 300 kr pr kabel går de vel ikke som rimelige, men jeg har aldri tull med dem. Kjøpte fullt sett med backups for 8 år siden og har ikke hatt behov for dem.

Men smakssak. Kan du lodde Dynamite? Og ønsker du å sette dem sammen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.