Web Analytics
Jump to content

ny billig akkustik gitar

gitnoob1

Recommended Posts

Heisann!

Skal da kjøpe mitt første gitar. Jeg har aldri spilt gitar men har stor interesse for det og hadde lyst å begynne med å trene smått.

Skal kjøpe meg en grei gitar med god klang, helst under 1500kr og med stålstrenger.

Trenger råd fra "eksperter" om hvilket gitarer som gir best "bang for the buck".

Ser denne gitarpakken grei ut? : http://www.musikklink.no/Avdelinger/Produkter/01---Gitar/Gitarpakker/Stagg/Stagg-SW203BK-PACK-2-Gitar-western-pakke-med-tuner,-strenger-etc-sort-SW203BKPACK2.aspx

Som sakt så er jeg ute etter en nybegynner gitar, blir sikkert å kjøpe en mer dyrere gitar etterhvert. :)

På forhånd takk!

Ser jo ut som en helt grei gitar, dette. Jeg har prøvd en liten neve med rimelige Stagg- gitarer, og har ikke blitt skuffet i forhold til pris og kvalitet. Merk at kvaliteten på rimelige gitarer gjerne varierer noe, så slik sett kan det være greit å kjøpe i butikk.

Etter min mening er det ikke verdt jobben å legge masse arbeid i å velge "den rette" gitaren i denne prisklassen. Forskjellene i kvalitet er generelt sagt veldig liten.

Det at en nybegynner nødvendigvis bare trenger en veldig rimelig gitar, er jeg ikke like enig i, men det blir en annen diskusjon. :)

da bestiller jeg den. Takker for svar ;)

Hei. De som driver den musikkbutikken er de samme som importerer gitaren. Flinke og seriøse folk. Få tak i en av gutta (f.eks Kalle, men alle der er hyggelige) på epost eller telefon og be dem gjøre en setup på gitaren før den sendes. Gitarene er det veldig skjeldent feil med, men justeringene varierer mye, og det koster ikke de gutta mange kaloriene å justere og kvalitetssjekke gitaren, så slipper du å gjøre det i etterkant hvis du ikke har kompetanse til det.

Jeg har mange meninger om rimelige gitarer, og det finnes et par virkelige bomkjøp der ute, men dette er ikke et av dem. Fyr løs...

Beklager å kuppe tråden. Men jeg ser etter en klassisk gitar til datteren min, som bare har spilt litt på skolen. Hun vil gjerne ha en grei nylonstrenger. Hva kan dere anbefale der? Gjerne så rimelig som mulig, så lenge det er "skolegitarstandard" eller bedre.

Beklager å kuppe tråden. Men jeg ser etter en klassisk gitar til datteren min, som bare har spilt litt på skolen. Hun vil gjerne ha en grei nylonstrenger. Hva kan dere anbefale der? Gjerne så rimelig som mulig, så lenge det er "skolegitarstandard" eller bedre.

Hvor rimelig tenker du på? Du får f.eks Cataluna C81 til under en 1000-lapp, og det er mye som er tilsvarende i den prisklassen. Hohner er også fint. Det er et par bomkjøp, men de fleste instrumentforretninger selger bra gitarer under 1000-lappen. Men hvilken størrelse skal det være? Finnes helt fra 1/4-størrelse opp til 4/4. Hvor gammel er datteren din?

Fullstørrelse. Hun er 12.

I Halden er det vel en butikk som heter Sentrum Musikk? Du kan jo høre med dem om de vil ta inn en Cataluna, Morga, eller aller helst Yamaha CG-serie til deg. Evt har de sikkert noe annet de liker. Det er umulig å finne en helt fantastisk gitar til den prisen, så gå for noe som er jevnt og relativt kjent er mitt tips. De ovennevnte er justerbare, mens Hohner ikke er det.

I Halden er det vel en butikk som heter Sentrum Musikk? Du kan jo høre med dem om de vil ta inn en Cataluna, Morga, eller aller helst Yamaha CG-serie til deg. Evt har de sikkert noe annet de liker. Det er umulig å finne en helt fantastisk gitar til den prisen, så gå for noe som er jevnt og relativt kjent er mitt tips. De ovennevnte er justerbare, mens Hohner ikke er det.

Sentrum Musikk er nedlagt. Hadde tilgodelapp på 80 kroner der som jeg aldri vil få tilbake...

Det er en musikkbutikk til, men den har tatt sommerferie. :(

Sentrum Musikk er nedlagt. Hadde tilgodelapp på 80 kroner der som jeg aldri vil få tilbake...

Det er en musikkbutikk til, men den har tatt sommerferie. :(

Det var jo synd. Da ville jeg bare kjøpt en på nettet. Da har du angrerett og hele pakka.

Er en Yamaha C40 til 1200 kr innenfor budsjettet? Evt som sagt Cataluna C81 som du får fra ca 895. Gode kjøp begge to.

Takk for alle tips.

Som sagt: Så billig som mulig og fortsatt brukbar. Alternativet er å bestille en Harley Benton fra thomann.de. Men slike OEM-produkter representerer alltid en risiko. Ser det er flere gode youtube-klipp med disse gitarene, og noen kommenterer at de er helt greie bare man bytter strenger på dem.

Må også klarere utseendet med datteren (tolvåringsjenter er vanskelige sånn).

Takk for alle tips.

Som sagt: Så billig som mulig og fortsatt brukbar. Alternativet er å bestille en Harley Benton fra thomann.de. Men slike OEM-produkter representerer alltid en risiko. Ser det er flere gode youtube-klipp med disse gitarene, og noen kommenterer at de er helt greie bare man bytter strenger på dem.

Må også klarere utseendet med datteren (tolvåringsjenter er vanskelige sånn).

Den gitaren kjenner jeg ikke til, men uansett hva du bestiller, send en epost og be dem justere først, særlig fra utlandet. Morgan CG10 finnes i bøtter av farger hvis det også er et poeng. Lykke til!

På forespørsel svarer Thomann at de gjør en kvalitetssjekk av gitarene om man ber om det i kommentarfeltet når man bestiller.

Etter alle gode råd jeg har fått i denne tråden er det nesten litt flaut å ende med å bestille fra Thomann, men jeg har lenge vært nysgjerrig på hva man faktisk får for pengene i den butikken, og en slik gitar er jo en ikke alt for dyr måte å sjekke det på...

Har ihvertfall sendt en bestilling i den retningen nå, så får vi se.

På forespørsel svarer Thomann at de gjør en kvalitetssjekk av gitarene om man ber om det i kommentarfeltet når man bestiller.

Etter alle gode råd jeg har fått i denne tråden er det nesten litt flaut å ende med å bestille fra Thomann, men jeg har lenge vært nysgjerrig på hva man faktisk får for pengene i den butikken, og en slik gitar er jo en ikke alt for dyr måte å sjekke det på...

Har ihvertfall sendt en bestilling i den retningen nå, så får vi se.

Lykke til. Du får si litt om du er fornøyd med gitaren når den kommer frem da. Har jo ikke prøvd den du bestilte selv, så spennende å se hva det er for noe. Blir sikkert bra!