Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

19" enclosures/prosjekt-bokser/chassis


Anbefalte innlegg

Driver for tiden og bygger en Gyraf 1176LN-klone, og vil etterhvert få behov for et 2U 19" chassis for prosjektet. Har funnet en del bra og dype (350mm+) i utlandet, men fraktkostnaden er generelt åndsvakt høy. Og i tillegg kommer fortollingsgebyr siden prisen umulig vil komme under NOK 200.

Av norske nettbutikker har jeg kommet over Rufo.no som har en 250mm versjon, men denne blir rett og slett for grunn.

Elfa har også noen, men til gjengjeld til helt ville priser.

Er det noen her inne som har noen tips til leverandører/nettbutikker som har slikt?

Setter stor pris på alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikding har bare en 2u boks, men den er kanskje for grunn (250mm)? Koster forøvrig 39 euro. Link til den her

Googla litt, og det jeg fant i norske butikker var det helt syke priser på :blink:

Edit: Leste på at Rufo sin også var 250mm og var for grunn... Må lære meg til å lese ordentlig før jeg poster :blush:

Endret av basstom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basstom: Hm, kan være det fungerer best med å gjenbruke noe ja. Tenker å bestille ny frontplate til kompressoren uansett, så hva som er bakenforliggende er egentlig det samme.

Skal sannelig ta meg et søk på finn.no

CastorFiber: Takk for tipset og tilbudet. Har tilgang til mye rack-montert utstyr ifbm. jobben selv, så mulig jeg kommer over noe. Det aller beste hadde kanskje vært å fått tak i noen skrota switcher, men ikke altfor mange av de kommer i 2U-utførelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med en 2U boks spesialimportert av Evenstad Musikk. Prisen endte på 450,- men totalt sett ble det rimeligere enn det meste fra utlandet siden prisen alltid snek seg over tollgrensa på 200,- eks. frakt osv.

Denne var dog 250mm dyp, men har etter nærmere øyesyn gamblet på at det skal gå å få sydd sammen kompressoren i chassiset. Det er tross alt ikke mange enheter som skal i, men det kan bli litt trangt mtp. kabling, og ville helst hatt toroid-transformatoren så langt borte fra pcb'en som mulig. Men vi får nå se.

Takker for alle innspill.

1176_inside_00.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er jo alt for sent ute her, men hvis du skal bygge flere så sjekk ut www.hariballaudio.com

De lager selger chassis og komponenter til akkurat 1176. Jeg er i gang selv med å bygge en 1176, og bruker kitet fra hairball audio. Kvalitet og utseende er topp!

Endte opp med en 2U boks spesialimportert av Evenstad Musikk. Prisen endte på 450,- men totalt sett ble det rimeligere enn det meste fra utlandet siden prisen alltid snek seg over tollgrensa på 200,- eks. frakt osv.

Denne var dog 250mm dyp, men har etter nærmere øyesyn gamblet på at det skal gå å få sydd sammen kompressoren i chassiset. Det er tross alt ikke mange enheter som skal i, men det kan bli litt trangt mtp. kabling, og ville helst hatt toroid-transformatoren så langt borte fra pcb'en som mulig. Men vi får nå se.

Takker for alle innspill.

1176_inside_00.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Har selv kjøpt VU-meter fra Hairball, men 19" chassisene + frakt + toll ender ganske godt over det jeg fikk tak i selv via Evenstad.

Hadde forøvrig en funksjonstest av 1176'en min nylig, og den låter svinbra! Eneste som mangler nå er knapper til potmeterne og eventuell inngravering av frontpanelet.

IMAG0220.jpg

Dette har inspirert meg såpass, at jeg er rimelig gira på å starte bygging av en kompressor til. Mulig det blir ennå en Gyraf-klone, nærmere bestemt en SSL Mixbus

Endret av XeNoSmurfen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi...leste tråden om igjen, og så nå hva du egentlig holder på å bygge. Blei litt fokusert på kabinettet du spurte om jeg :)

Det er utrolig interessant byggesett da! Har du testet skikkelig, kan den måle seg med originalen? I så fall er dette en mulighet til å få seg en skikkelig high end vintage kompressor til en brøkdel av prisen. 300$ for et kit fra hairballaudio.com er billig, selv om en må kjøpe standardkomponentene til printkortene utenom (60-70 euro hos mouser electronics)...en ny en koster over 18000 hos procom, og skal du ha en i fra skikkelig gamle dager må du sikkert ut med mye mer.

Surfa litt og fant noe forskjellig info, men lurer litt på noen ting. Er byggesettene fra hairballaudio for 220V eller 110V? Trengs det ombygging/modifikasjon av poweret for å gjøre den om til 220V? Og hva er forskjellen på modellene (A,D, F, G, osv)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener på kitene fra Hairball ikke inkluderer printkort og de aller fleste komponentene utenom inn- og ut-trafoer, power trafo, vu-meter og brytere.

Så det vil nok uansett komme på mer enn $300 inkl. frakt og toll.

Men det kan vel Slash svare bedre på enn meg.

Handla selv de aller fleste komponentene hos ELFA og noen få ting på eBay. Total kostnad på min burk er vel rundt 3 lapper, noe som jeg syns er akseptabelt med tanke på hvor bra den låter.

Har ikke selv vært så heldig og testa en skikkelig 1176 (hverken vintage eller ny), men det andre kilder oppgir at det absolutt er en forskjell, men DIY-versjonene likevel låter veldig bra ved sammenligning.

Har en halvveis blogg om min her. Tenker å få opp mer info der snart.

Endret av XeNoSmurfen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.