Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rørvreng i pedal.


Anbefalte innlegg

Dette er en kjekk rør pedal :)http://www.butleraudio.com/tubedriver.php

Jeg bruker denne selv. I bunn og grunn er det bare vreng med en litt annen vri. Ikke noe spesielt med den i forhold til andre pedaler annet enn at lyden er litt annerledes. For min del er det meste innen vreng veldig subjektivt og det er meningsløst å si at en pedal er bedre enn en annen. Det beste rådet jeg har å gi er å bruke det man faktisk liker, og ikke det man tror man vil like. Det er også lurt å virkelig eksperimentere med forskjellige teknikker og innstillinger før man gjør seg opp en mening om en hvilken som helst gitareffekt. Selvfølgelig har noen pedaler et begrenset bruksområde, men det vil ikke si at de er 'dårlig' av den grunn. Dette ble litt off topic, men jeg er litt utbrent av såkalte boutique pedaler for tiden.

Hvis du liker vrengen i den pedalen - og den funker med forsterkeren din - vil jeg anbefale en true bypass looper eller en buffer. Det sikreste er nok en bypass pedal da den ikke vil forandre impedansen til signalet, men hvis du har et stort pedalbrett er nok signalet ditt bufret allerede og du kan vurdere å sette eventuelle Boss pedaler (eller andre bufrede pedaler) foran Plexituben.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det i mange år, og holder fortsatt ved at det er få pedaler som gir deg bedre rørvrenglyd enn en Boss Bluesdriver (BD-2). Ihvertfall når vi tar med prisen.

Har mange rare pedaler, men gitar med HH pickuper -> BD2 -> MusicMan Sixtyfive ampen min blir flotteste rørliknende rock- og bluesvrengen jeg har fått til så langt iallefall. Jeg synes den pedalen er sterkt undervurdert. Billig er den også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker denne selv. I bunn og grunn er det bare vreng med en litt annen vri. Ikke noe spesielt med den i forhold til andre pedaler annet enn at lyden er litt annerledes. For min del er det meste innen vreng veldig subjektivt og det er meningsløst å si at en pedal er bedre enn en annen. Det beste rådet jeg har å gi er å bruke det man faktisk liker, og ikke det man tror man vil like. Det er også lurt å virkelig eksperimentere med forskjellige teknikker og innstillinger før man gjør seg opp en mening om en hvilken som helst gitareffekt. Selvfølgelig har noen pedaler et begrenset bruksområde, men det vil ikke si at de er 'dårlig' av den grunn. Dette ble litt off topic, men jeg er litt utbrent av såkalte boutique pedaler for tiden.

Hvis du liker vrengen i den pedalen - og den funker med forsterkeren din - vil jeg anbefale en true bypass looper eller en buffer. Det sikreste er nok en bypass pedal da den ikke vil forandre impedansen til signalet, men hvis du har et stort pedalbrett er nok signalet ditt bufret allerede og du kan vurdere å sette eventuelle Boss pedaler (eller andre bufrede pedaler) foran Plexituben.

Trådstarter spør vel etter annbefalinger her?

Du skriver også "I bunn og grunn er det bare vreng med en litt annen vri. Ikke noe spesielt med den i forhold til andre pedaler annet enn at lyden er litt annerledes."

Det er vel dette vi er på jakt etter når vi vil prøve andre pedaler :)

Men jeg støtter forslaget om buffer hvis han ikke allerede har det fra før ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter spør vel etter annbefalinger her?

Du skriver også "I bunn og grunn er det bare vreng med en litt annen vri. Ikke noe spesielt med den i forhold til andre pedaler annet enn at lyden er litt annerledes."

Det er vel dette vi er på jakt etter når vi vil prøve andre pedaler :)

Men jeg støtter forslaget om buffer hvis han ikke allerede har det fra før ja.

Jepp, nevnte at det var off topic :rolleyes:

Uansett er min anbefaling å prøve å beholde den pedalen han har hvis han liker den. Sålangt det lar seg gjøre ville jeg prøvd eventuelle nye pedaler før innkjøp med mindre man har veldig mye tid til kjøping og selging til overs. Gresset er definitivt grønnere på andres pedalbrett. Når det gjelder 'tonesuck' er nok egentlig en skikkelig bypass det beste rent fysisk og psykologisk.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soldano Supercharger G.T.O, i hovedsak preampen til SLO100 i pedalform.

Diger, tung, dyr og låter kule!

Og forbanna stygg er den også, haha :lol:

Da er det likegreit å kjøpe seg en rørpreamp ala Mesa sine Studio-preamps. Men når det er sagt, så er jo SLO100 selve definisjonen på en gitarforsterker.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.