Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Death Metal forsterker til band


Anbefalte innlegg

Hei. Er helt ny på forumet, og lagde bruker av den grunn at jeg ser etter en forsterker.

Jeg vil ha en forsterker til et Blackened Death Metal band, altså en som kan produsere en lyd lik Job For A Cowboy, Lamb Of God, Children of Bodom (favorittbandet mitt og de har en ganske fet lyd) og DevilDriver, egentlig så simpelt som en lyd som gir deg et slag i trynet og som føles veldig heavy. Rett og slett bare en flott forsterker til rundt 6 tusen (gjerne litt lite) som funker til bandøving. Spiller på en LTD Alexi-200 hvis det er til noe hjelp. Har foreløpig sett på Marshall MGH100FX med 412 halfstack (har hørt godt om den) og Line 6 Spider IV 150 watts. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ENGL Fireball 60watt til salgs for 6000kr, nå er det uten kabinett, da, men jeg har et Peavey 412-cab du kan få for en tusenlapp også. Vet ikke om det blir over budsjett, da.

Det kommer vel også litt an på hvor du holder til, siden jeg ikke kan sende et kabinett i posten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna Marshall MG og ikke lar deg lure av størrelsen på en forsterker. Størrelsen har så og si ingenting å si for hvor bra en forsterker låter.

Jeg kan selv bygge en skikkelig ekkel og dårlig forsterker, sette den inn i et case og koble det opp mot en vegg med kabinetter.. Det vil ikke gi meg god lyd.

Av lagbudsjettamper ville jeg sett på f.eks Randall RG, VOX VT ala 60/100 watt og Orange Tiny Terror.

Skal du litt mer opp i pris, så har både Bugera, Egnater og ENGL noe fint til under 10k. 7-8k.

Personlig ville jeg investert i en rørforsterker for bruk i et metalband.. Selv en god 1x12 combo vil kunne gi deg mer enn nok volum til å sprenge ørene x antall ganger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa ikke så mye om budsjett. Hvor mye penger vil du bruke? Og ny eller brukt? Støtter de fleste av forslagene her, men synes Orange Tiny Terror gjør seg litt bedre til snillere rock. Ang blackstar kommer det nå en 100w-versjon av den slemme 4-kanals 200wattern. Det blir helt rått, men kanskje mer penger enn du hadde tenkt. Skal du ha marshall ville jeg ikke kjøpt noe rmeligere enn MA-serien som er de rimeligste skikkelige rørforsterkerne dere. Hvis alternativet er MG ville jeg heller foretrukket fender mustang iv eller line 6 spider iv til ditt bruk.

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.