Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Om lakk, lakkering og finish på gitarer

Anbefalte innlegg

• Svar 423
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette er et utkast til en artikkel - har du kommentarer eller meninger om innholdet så kom gjerne med det! F.eks er det sikkert noen der ute som har bedre greie på lakk-kjemi en jeg har. Da det eksist

Da har jeg testet Liberon finishing oil på to nye/ubehandla halser. Tidligere har jeg brukt Danish Oil ....men var nå gått tom. Liberon var veldig fint å jobbe med. Anbefales 3-4 strøk på ny

Er veldig fin klang i Liberon, har jeg hørt. Litt '61 RW Strat. lizm.

Posted Images

• 11 months later...

Vekker denne tråden til live.

Er det noen som kan gi en god innføring, og klargjøre, hva som er forskjellen mellom «dye» og «stain»?

Jeg har denne telekroppen som etter hvert skal ha litt farge.

E6B8E9FF-F2EC-44AD-BC9F-DB6A252DD4A4.thumb.jpeg.9151f7d96f9d16fef821c699e5f28fbf.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
46 minutes ago, Truckstop Chuckie said:

Er det noen som kan gi en god innføring, og klargjøre, hva som er forskjellen mellom «dye» og «stain»?

Internett kan jaffal.

https://www.woodcraft.com/blog_entries/stain-or-dye

Stains are made of colored pigments that stick in the grain and pores of the wood surface while dyes consist of microscopic particles that penetrate the wood itself.  As a result, dyes and stains produce different effects and affect different wood species in different ways.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.