Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Om lakk, lakkering og finish på gitarer


Anbefalte innlegg

Jeg vil uansett forsøke å gjøre et veldig godt forarbeid. Men gitarkroppen kostet jo ikke mer enn 500, så det føles nesten litt overkill. :P

Det er forøvrig med klarlakk. Matt svart, og han gjør plass til å la den henge til tørk i to døgn før jeg henger den opp til herding et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvilke andre alternativer enn Dupli-color har en?

Er ute etter sonic blue, men det er tydeligvis ikke så lett i duppli-color. Har PPG-kode og Dupont-kode. Er dette andre leverandører, og er de mulige å skaffe i Norge? Hva er i så fall pris i forhold til Dupli-color, som er dyr nok når en trenger flere bokser...

Har nå primer fra Dupli-color på gitaren, så er i utgangspunktet klar for lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får en kjøpt Hagmans enkomponent sparkel? Var innom Maxbo og Byggmax nå. Byggmax hadde bare helt basic greier av eget merke. Maxbo hadde mest Jotun, men ikke noe som så ut som en umiddelbar vinner.

Jeg jobber på Meca, vi fører diverse Hagmans-produkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre alternativer enn Dupli-color har en?

Er ute etter sonic blue, men det er tydeligvis ikke så lett i duppli-color. Har PPG-kode og Dupont-kode. Er dette andre leverandører, og er de mulige å skaffe i Norge? Hva er i så fall pris i forhold til Dupli-color, som er dyr nok når en trenger flere bokser...

Har nå primer fra Dupli-color på gitaren, så er i utgangspunktet klar for lakk.

Alternativene er ikke så mange med mindre du tar til takke med et knippe basisfarger eller utbedringsfarger for bil. Nå har Dupli en egen serie med farger som alle er veldig i pastell-land, så i nærheten skulle du vel komme?

Skal du bruke en Dupont kode må du få blandet lakken hos en lakkselger. Normalt er dette lakk som må sprøytes med lakksprøyte osv, men hos Tiller A/S i Trondheim og Bergen? blander de farger og leverer de på sprayboks om du ønsker. Bedre lakk får du neppe noe annet sted, men det koster jo noen kroner. De leverer også kompatibel 2-komponent klarlakk på boks (gjennomherder mye fortere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange butikker som leverer billakk som har dette systemet. Vær forberedt på to ting:

- Lakken er dyr, tror jeg betalte tre hundre kroner for en fendergul boks sist.

- Prøvekjør lakken på noe først. Dette er et helt annet produkt enn billig spraybokslakk, og man har lagt på for mye før man har rukket å si "oops".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.