Greener

Om lakk, lakkering og finish på gitarer

Anbefalte innlegg

1 time siden, arneK skrev:

Så white spirit vil fungere da, altså? Bruker mye pulverbeis selv,Herdins,  men bare i vannbasert lakk. Takk for tipset, jeg skal teste ut dette.

Kan ikke skjønne annet. Jeg har kun testet med vann og tynner (samt Polytrol, men da løste ikke pulveret seg skikkelig opp, uten at det gjør noe særlig med olje som skal tørkes av).
Alternativt bruke lakkbeis. den kan også blandes inn i vanlig lakk med samme løsemiddel: http://www.herdins.no/no/beis/lackbets__258

Endret av vim
Tillegg i tekst
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville dere vært skeptisk til denne? 
Det er en LP Studio der lakken har begynt å sprekke.
image.thumb.png.469067a5938b22ef2e3d587208fa5ea8.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det ikke er treverket som sprekker, men vanskelig å se ut ifra bildet. Har du mulighet til å se på gitaren selv? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok et stykke unna :) 
Det er en studio som ligger på finn, har hatt lyst på en hvit les paul en stund. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Troll skrev:

Er nok et stykke unna :) 
Det er en studio som ligger på finn, har hatt lyst på en hvit les paul en stund. 

Tror jeg hadde styrt unna, selv om det ikke behøver å være noe alvorlig.
Jeg tenker at det er en grunn til at lakken sprekker og enten er det lakk som vil flasse mer pga. grunnarbeidet eller så er det treverk som beveger seg (altså er i ferd med å sprekke eller at gripebrettet løsner i limingen).

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare jeg som syns det ser omlakkert ut? Ser ut som lakkflass pga. dårlig grunnarbeid som vim nevner.

100% omlakkert når jeg så andre siden. Ser den er solgt. Kjøpte du den @Troll ?

Endret av JMossige
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg kjønte den desverre/heldigvis ikke :) Den lå ute til 6k først, så ble den priset til 5k. Tror jeg har mer lyst på en Flying V enn Studio, da jeg har en Les Paul som jeg er fornøyd med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Troll skrev:

Nei jeg kjønte den desverre/heldigvis ikke :) Den lå ute til 6k først, så ble den priset til 5k. Tror jeg har mer lyst på en Flying V enn Studio, da jeg har en Les Paul som jeg er fornøyd med :)

Måtte nokk ha lakket den om igjen hvis du ville hatt den fin, den lakkjobben var veldig dårlig syns jeg, så ut som slipe spor på fremsiden også. Jeg skal ha meg en V en dag jeg også :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive