Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Om lakk, lakkering og finish på gitarer


Anbefalte innlegg

Pussa ned skarpe kanter i lakkskaden på Epibirden (gudene skal vite at polylakken er tjukk...), fylte med litt superlim, farge fra sprittusj og et godt lag med klarlakk. Skal la dette herde skikkelig ei god stund før jeg pusser litt lett og kjører på med litt rubbing og polering, ev. litt voks. Målet her er ikke å få en usynlig reparasjon, men unngå å flerre av mer lakk og forverre skaden. Satser på at det blir funksjonelt.

Før:

51714422369_36b2a8f9b1_b.jpg

Etter 1. omgang:

51731940033_d5b44d2872_b.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du tid på dette, får du det nesten usynlig. Som et alternativ til klarlakk, kan du bruke superlim. Begge deler funker. Tro det eller ei, superlim kan også poleres opp til glans, men det er lettere å jukse med for eksempel neglelakk. Har fikset masse lakkskader på denne måten, det er nesten helt sprøtt hva man kan fikse. Men det tar tid. Masse tid. Viktig å la ting "tørke", så det er ikke det man gjør på en gitar man "trenger på fredag".

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, CastorFiber skrev:

Bruker du tid på dette, får du det nesten usynlig. Som et alternativ til klarlakk, kan du bruke superlim. Begge deler funker. Tro det eller ei, superlim kan også poleres opp til glans, men det er lettere å jukse med for eksempel neglelakk. Har fikset masse lakkskader på denne måten, det er nesten helt sprøtt hva man kan fikse. Men det tar tid. Masse tid. Viktig å la ting "tørke", så det er ikke det man gjør på en gitar man "trenger på fredag".

 

Ja, har brukt superim også. Jeg har ikke tålmodighet til å gjøre dette usynlig, men vi får se hvor godt jeg får det til med litt tid. Neglelakk kan også være aktuelt. Takk for påminning! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.