Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til kjøp av ny metal-gitar!


Reb beach

Anbefalte innlegg

Halsen er ikke så tynn på den. En god del tykkere enn f.eks gammle RGer.

Veldig god hals

Vet jo det, har hatt en haug med RG`s og noen Jem.

Halser er til syvende og sist bare en smakssak, men du får mer tone/resonans med tykkere halser IMO

Jem halsene er fortsatt det jeg vil kalle tynne, RG halsene er bare ekstreme! -Og folk lurer på hvorfor RG halser har en tendens til å vri seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo det, har hatt en haug med RG`s og noen Jem.

Halser er til syvende og sist bare en smakssak, men du får mer tone/resonans med tykkere halser IMO

Jem halsene er fortsatt det jeg vil kalle tynne, RG halsene er bare ekstreme! -Og folk lurer på hvorfor RG halser har en tendens til å vri seg :D

jo da de er jo tynne uansett, men vil tro at sjansen for vridning er liten på en gammel gitar. Har ikke opplevd det på noen ennda, men ser selvsagt at det ikke er rart om de er ekstra utsatt pga lite masse. Uansett knall gitarer, men i mine øyne passer de bedre til solospill enn rytme pga litt mindre punch enn mange andre giterer, Elsker uansett RG ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her en annen knallgod kandidat : Min lenke Hadde ikke tannlege-sadisten pint ihjæl meg og lommeboka i dag, ville denne vært min nå,, :angry:

edit; glemte at du måtte ha vinglepinne.. Så da utgår denne for deg..

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wild C er en av de nye produksjons Charvelene.

De varierer i byggekvalitet..

Kjenner en som har en som trengte en seriøs båndjobb med engang og den var splitter ny, han kjøpte også en senere som var helt grei(byttet kun Floyd deler til den)

Får du prøvd den først er det jo suverent.

375 som er til salgs på forumet her har jeg eid tidligere og det er en god gitar, og det er en mye bedre Floyd Rose på den enn på Wild C som har en kjip østen Floyd som

Fender(eier Charvel) stempler med Floyd rose logo for å forrvirre yttligere :D

Japansk 80talls Charvel holder som regel bra kvalitet.

Jeg har en caharvel Wild C. Helt super gitar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er dessverre det, er alltid lead i de banda jeg har spilt i (selvom jeg ikke er så god :lol: ) men da trenger jeg nok armen, hvertfall når jeg spiller thrash, den misbrukes jo i hver solo :P

Kanskje du nettopp derfor skal droppe vibarmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere absolutt skal pushe LP her? Ja, det funker til metall, men det finnes andre gitarer som faktisk er bedre egnet. Når han i tillegg trenger tremolo, faller det helt bort.

Endret av død
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.