Web Analytics
Jump to content

Allround effektbrett..

Teammella

Recommended Posts

Basert på mine erfaringer vil jeg anbefale et brukt Boss GT-10 om du skal ha forsterkersimulering. Skal du bare ha effekter (koble i amp) ville jeg sett etter Line6 M9 eller M13 (får kanskje en av de i din prisklasse?) eller det nyeste BOSS ME-brettet.

Ellers er mange fornøyde med Line6 POD HD-serien, men jeg synes 300 var veldig vanskelig å skru på, og jeg klarte ikke å få i nærheten av like god lyd ut av den som jeg fikk ut av GT-10'n. Hjelper kanskje om man setter seg ned og leser bruksanvisninga. Er vel uansett forsterkersimuleringene som er høydepunktet i disse, så om du ikke trenger dette ville jeg gått for noe annet. Trenger du det så kan det jo være et godt alternativ.

Ellers hadde jeg en shootout mellom Zoom G9.2tt, BOSS GT-10, POD HD300 og Digitech RP1000. Jeg endte opp med GT-10 basert på forsterkersimulering, og det eneste alternativet for meg var Digitech RP1000.

Edit: Jeg brukte også Vox Tonelab LE i et års tid, og jeg følte vel egentlig bare at GT-10'n var en reell oppgradering fra denne. POD HD500 vil nok også antakeligvis være det, men den er jo en del kroner dyrere fortsatt.

Edited by Duckling