Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar!


'Da Viking

Anbefalte innlegg

Skal være enig i at en god Floyd holder stemmingen vel så godt som en fast stol, men hva i all verden kløner du med når det gjelder å skifte strenger på en gitar med fast stol etter..?

(siden det går raskere på Floyd gitarer altså :lol: )

Har skiftet strenger på gitarer ganske mange hundre ganger og da mest på Floyd, så det sitter nok bare i håndlaget :)

Skifter vel normalt fort på hardtail/tune-o-matic og vintage trem og, var tross alt endel av jobben min endel år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har et behov for Floyd så bør du heller se etter en gitar med fast stol. Skal du ha en kvalitets-Floyd, vil det bli en fordyrende del på gitaren. Det jeg mener er at du vil (antakeligvis) få en bedre gitar hvis du går for fast stol.

Når det er sagt, så er det ikke noe problem å skifte strenger på gitarer med Floyd. Dette lærer du kjapt ved litt googling og Youtube. Der lærer du også hvordan du skal gjøre det for å få gitaren til å holde stemminga. Selv takler jeg ikke Floyd, men det er helt av andre grunner enn stemming. Jeg ble frustrert over at jeg ikke taklet palm muting. Jeg liker nemlig å hvile hånda mi på broa, og det taklet ikke Floyden. Jeg "kastrerte" Floyden på den ene gitaren min ved å sette inn en Tremol-No.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har et behov for Floyd så bør du heller se etter en gitar med fast stol. Skal du ha en kvalitets-Floyd, vil det bli en fordyrende del på gitaren. Det jeg mener er at du vil (antakeligvis) få en bedre gitar hvis du går for fast stol.

Når det er sagt, så er det ikke noe problem å skifte strenger på gitarer med Floyd. Dette lærer du kjapt ved litt googling og Youtube. Der lærer du også hvordan du skal gjøre det for å få gitaren til å holde stemminga. Selv takler jeg ikke Floyd, men det er helt av andre grunner enn stemming. Jeg ble frustrert over at jeg ikke taklet palm muting. Jeg liker nemlig å hvile hånda mi på broa, og det taklet ikke Floyden. Jeg "kastrerte" Floyden på den ene gitaren min ved å sette inn en Tremol-No.

Har også Tremol-no på et par gitarer og det er fin sak hvis man er litt "heavy handed" og liker en litt myk Floyd setup til flutter o.l

Enig i at det ikke er noe vits å gå for hvis man ikke trenger det fordi det fordyrer jo selvsagt ting, og en dårlig budsjett Floyd og problemene det medfører unner jeg ingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en gitar eller to med FR. Jeg spiller nok for lite, fordi jeg puttet en gitar inn i kofferten sin, og plukket den fram et halvt år etterpå. Fortsatt stemt. Gitaren har FR- tremolo.

Alternativt har jeg for mange gitarer.

På den annen side, så har jeg faktisk lest bruksanvisningen. Velger man å "skru på alle skruene for å se hva som skjer", er det klart at man sliter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.