Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mode Four


Kentucky

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

350 watt sier ikke nødvendigvis noe om volum. Watt er ikke watt i forhold til dB. Men det er en amp med sine gode og dårlige sider som det aller meste annet.

Liker du den, så er det en grei sak. Hva andre liker bør ikke ha noe å si, men hvis noen har erfaringer om kvalitet så er det verdt å høre på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den ble for grumsete. Som en slags valvestate med for mye vreng, men ikke en sånn fin vreng.

Hørte noe om at for å doble lydnivået, må man femdoble uteffekten. Enten det stemmer eller ei, så spiller uansett MF'en mye høyere enn noensomhelst her i verden har bruk for :P

Faktisk synes jeg at en Cornford topp på 6w sammen med et 4x12" kabinett spilte for høyt. Spørs da hvor mange av de 350wattene til MFen som er til nytte, og hvor mange som er til salgstriks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med nettrom der. Sjekk review av Boss MT-2 f.eks. Jo dårligere språk de har, jo mer ser de ut til å like boksen. Vet ikke om det er en imminent sammenheng ;)

Bare som et lite eksempel:

Reliability: 10

It's a Boss plus it doesn't get stamped cos it's on all the time and is stuck to my pedalboard in the bottom of my rack case so it's well protected.

Overall Rating: 10

Great value and a great sound I love it. I've benn playing for 10 years and owned alot of gear but the Metal Zone is my favourite distortion.

HC funker jo forsåvidt til å sjekke bruksområder for f.eks. forsterkere. Hvis du ser at de fleste som eier en viss forsterker spiller jazz, bør du kanskje vurdere noe annet om du spiller metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ofte å bruke HC som en salgs veilledning. Om det er et produkt som går for å være bra, liker jeg å lese de som har skrevet negativt om produktet. Føler også jeg kan stole mer på de anmeldelsene hvor man ser at utstyret vedkommende ellers bruker er noe av det samme som passer min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med masse watt har vel noe med headroom og gjøre, altså at du kan spille høyere med sparkling clean sounds. Hvorfor man vil gjøre dette med en forsterker hvor man reklamerer med ultraheavyvreng er jo uansett en annen sak. Jeg synes du skal bekymre deg minst om antall watt, og mer om antall kilo. Et 4*12 kabinett er IKKE morsomt å eie medmindre du har en svær bil, og aller helst en roadie i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.