Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Disponering av penger fra frifond


johs

Anbefalte innlegg

hei

bandet mitt har nylig fått fem tusen kroner fra frifond. Det skulle egentlig gå til pa-anlegg men det har vi fra før, så hva mener dere vi burde bruke pengene på? Kanskje innspillingsutstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev dere PA på søknaden?

Hvis dere skal bruke pengene på noe annet, så skal dere melde fra til frifond og spørre om det er greit å bruke pengene på det først. Bare sånn til info om dere ikke visste det.

Angående hva dere skal bruke penger på så må dere finne ut hva dere trenger. Hvis dere trenger innspillingsutstyr, så er det en idé, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordningen virker i utgangspunktet grei, den. Men oppfølgingen og kontrollen med hvordan pengene brukes virker som den er ganske tilfeldig, og da er det lett å utnytte systemet.

Har man søkt om penger til PA og ikke bruker det på PA, så er det et brudd med vilkåret for tildeling, og da må man avklare annen bruk med frifond, slik noen har angitt lenger opp, og må også være forberedt på å betale tilbake pengene.

Innspillingsutstyr høres legitimt ut, det.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo mulig at trådstarter og Co fikk handlet seg PA i ventetiden på svar fra Frifond, men jeg er enig i at man da bør sende kronene i retur. Eve søke om å omdisponere støtten, dersom man har et reelt behov for utstyr. Lett å være moralist rundt dette, spesielt når det stadig dukker opp historier om folk som har fått tildelt kroner og de spør på forumet hva de bør bruke kronene til..

Nå har det skjedd at folk tilknyttet Frifond har lurket rundt her inne, og det var en konkret sak hvor en forumist måtte tilbakebetale kronene etter litt uheldige jubling over tildelte kroner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO, det er det.. Innkjøp av musikkutstyr etter egen ønske, men det ønsket blir godkjent og vurdert av Frifond og da skal man bruke de pengene på det man har søkt støtte til..

Dere kan jo handle inn PA-utstyr som gode mikrofoner, et lydkort, stativer, monitorer ol..?

Eller selge det PA-anlegget dere har nå og kjøpe en nytt for de pengene dere har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk med avisa en hel sommer for å kunne kjøpe meg min første elgitar (en forferdelig Ibanez RG-Metal med slangemønsterfinnish!!) og en amp (20w transistor Peavey). Og jeg kan med hånden på hjertet si at hverken ampen eller gitaren var noe å skryte av. En Gibson-gitar kunne vi bare drømme om. En kompis av meg hadde en pappa som hadde en Gibson SG, og jeg dro til han rett som det var bare for å kunne klå på Angusøksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez RG-Metal med slangemønsterfinnish!

Den skulle du tatt bedre vare på, så kunne du kjøpt deg en SG i dag. :D Sjeldne gitarer som noen betaler greit for.

Rent generelt angående søknader og støtte til kjøp av ting. Man kjøper det man søker om å få støtte til, ellers risikerer du å måtte betale tilbake beløpet. Din del av avtalen omhandler det du søkte om. Kjøpes noe annet har du brutt avtalen, noe som i utgangspunktet er ulovlig. Jeg vil tro det er en smal sak å få omgjort søknaden. Å eventuelt komme i noen svartelister pga noe så simpelt som en søknad er unødvendig. Tar litt lengre tid, men i tillegg sover man litt bedre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.