Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Aktive humbuckere


gitarfrik85

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har en ESP std V som jeg har installert aktive seymour duncan Blackouts AHB-1. Dette har jeg gjort selv og får masse lyd ut av de. Har hatt samme mikker i en LTD explorer (pre-lawsuit) og de låt helt konge, men der har jeg byttet ut til EMG`er, bare byttet om fra ESP'en, som jeg ikke har vært så fan av tidligere, men i eksploreren låter de også meget bra!

ESP V'en er mye lettere enn exploreren, og den låter ikke så fett!(exploreren er uvanlig tung!) Men har brukt en del timer på intonering og justering for å få vekk skurrelyder osv på ESP'en. Og for å få den tightere. Jeg stemmer ned i C til C tuning på V gitaren. MEN, uansett hvor mye jeg prøver å justere, så er det akkurat som om det er for mye av det gode fra mikkene, jeg mistenker at jeg har gjort noe feil under installasjonen av mikkene.?? Det høres ut som om jeg har en boostpedal i sløyfen. Når jeg ikke har noe gain på cleankanalen vrenger lyden seg likevel, noe som den ikke gjør når jeg spiller på exploreren. Den er alltid klar og fin i lyden. Jeg spiller på en 5150II, og nei, den har ikke verdens beste clean kanal.

Men uansett, har masse lyd fra ESP'en, ingen strenger som klirrer, men får for mye "lyd". På vrengkanalen blir det på en måte ekstra mye vreng, ikke veldig mye, men nok til at gitaren feeder en del og ikke er tight og fin. Har en en dsp decimator noisegate pedal jeg ikke har prøvd med gitaren ennå.

Det kan jo hende det er noe med treverket også, dette er jo en vitenskap. Gitaren skal jo i teorien være en bra gitar som jeg betalte 15000,- for. Det var passive mikker i den når jeg kjøpte den.

Noen som har erfaringer med dette? Håper jeg har forklart dette godt nok..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo senke pickupsa litt hvis det lar seg gjør, så vil du ihvertfall få noe lavere output og mindre tykkelse i lyden.

Men hvis alt er riktig installert, så er det fint lite man kan gjøre med det da..

Gjelder det både bridge og hals, eller bare halspickupen?

Hvis du har to pickuper, så kan du jo prøve å bytte de om, da det er en "quick connetor" i dem.. Lett å bytte pickupsa, så kan du se om det er pickupsa eller systemet som er noe "galt med" Eller bare pickupsa som ikke helt passer inn i treverket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.