Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

I stedet for Axe-Fx


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

haha. :D :D Jeg kan ikke i mine villeste fantasier se at det der noen gang vil slå an.

Jeg har veldig lite respekt for sånn "Datamusikk" (Techno, trance osv), men respekten stiger ganske mye høyere når den musikken blir fremført som et band, og når de klarer å spille den live forran folk.

Han karen i "Pendulum" spiller jo noe lignende. Den heter xitar eller noe tror jeg. Menee, ser ikke på det som fremtiden nei!

Det her er jo en oppgradert versjon av "ztar'en" eller "gitar synthen"

Nå med enda mindre gitar, og enda mere plast.

Endret av Carlsenth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at Misa snart skal levere en software oppdatering som gjør at den låter 450% bedre. Altså 95% så bra som nye Axe-Fx som jo som kjent låter 100% like bra som alle tenkelige forsterkere som har blitt produsert..

Digital ass, det er herlig dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den paden er vel bare en X/Y-pad, samme som brukes i Kaoss Pad, som blant annet Muse benytter. Uansett vil jeg ikke kalle dette en gitar. Gitarer har strenger, noe som gir muligheter som et sånt knappebasert "gripebrett" aldri kommer i nærheten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den paden er vel bare en X/Y-pad, samme som brukes i Kaoss Pad, som blant annet Muse benytter.

Denne dingsen har en multi touch skjerm, som er noe ganske annet en pad'en i en Kaoss Pad. Hele greia er noe ganske annet enn en Kaoss Pad og gitar, både hver for seg og kombinert.

Tenk på f.eks. tangentinstrumenter folkens. De har utviklet seg fra tidlige pumpeorgler og spinetter via hyperavanserte pipeorgler og pianoer til tonehjulsorgler, el-piaoner, martenot'er, mellotroner og synthesizere osv.. Den Misa-saken er en helt naturlig utvikling, og det å velge formfaktor og fingersetting som ligner den fra gitarer er jo ikke nødvendigvis så dumt. Sikkert plenty med cembalister som ville stått på for å disse Hammond B3 også...

DJ

--

Endret av DrJustice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Skjønner deg utmerket godt, sarge :) Det er ikke en gitar; gitarer har, som du sier, strenger.

Poenget mitt er: ære være de som prøver å utvikle nye instrumenter! Om mye ikke slår an og faller av på veien, så er det med på å dra verden videre. En annen kategori for innovasjon er jo også kontrollmetoder og hvordan de innarbeides i nye eller gamle instrumenter, f.eks. vib-systemer til gitar, ventilstyringssystemer, isometriske key boards, Misa Kitar osv.. Og de beste tingene, som består, beriker jo musikken - f.eks. el-gitar (den slo jo an etterhvert...), tonehjul/el -orgel (fikk grei aksept) , saksofon (finnes mange som liker det), synther (ja, de er ekte instrumenter) osv..

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.