Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD :D


oystein1988

Anbefalte innlegg

Idag kom pakka fra GFS med mitt P-Bass kit! Hadde liten tro på at jeg skulle klare å få den montert såpass bra, da det verken var med noen intruksjoner, ferdigdrilla hull til verken bridge eller neck men alikevel ble det utrolig bra :D Anbefales, det hele kom på ca 1200 kr inkl frakt og mva.

b909c193.jpg

Edit: Den er ikke lakkert eller behandlet enda, tenkte å bare olje den og etterhvert kjøpe en sunburst kropp, og hodet skal selvfølgelig sages ut i ordentlig fender stil :)

Det hele tok 2-3 timer å sette sammen.

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen er av tre biter, en smal og to store. Gitaren er veldig resonant og spiller høyt akustisk, og vibrerer godt med tonen. Treverket er Pauwlonia, som er superlett og godt å drille/jobbe i (imo). Kanskje det blir en strat kropp etterhvert også? :D (da blir det en mighty mite neck though)

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en original look, så klipp opp en bønsj med gamle cd- plater i en cm store biter, og lim de på kroppen med superlim med "spillesiden" ut. Det blir knæsj.

Ser jo veldig bra ut. 1200 kroner ferdig i postkassa for denne, altså? Det er jo meget respektabelt.

Er nok mere straight forward kjedelig original-look jeg :D

Men ja, 1200 spenn så er den i postkassa! Tror jeg skal sende en Mail til tollvesnet pga jeg skal vel egentlig ikke betale fortolling på musikkutstyr. Så hadde spart 10% bare der.

Men ja, er utrolig mye for penga! Sikkert ikke det beste, men jeg er heller ikke bassist ;) Men til helga så kommer Aph og en ekte bassist på fest hit, så da får dem undersøke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte du toll på varen? Er det ikke fortollingsgebyr du mener? Det må du jo betale så lenge pakken må fortolles.

betalte både mva og fortollingsgebyr. Det er vel slik at man ikke skal betale dette gebyret på media og instrumenter? Kun mva hvis verdien er >200 NOK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betalte både mva og fortollingsgebyr. Det er vel slik at man ikke skal betale dette gebyret på media og instrumenter? Kun mva hvis verdien er >200 NOK.

Nei, fortollingsgebyret er avgiften posten eller andre transportører tar for å fortolle/momsbelaste en pakke. Du betalar for en tjeneste ganske enkelt, og kommer generelt ikke utenom dette med mindre pakken kvalifiserer for forenklet fortolling.

Toll er en avgift som beregnes utfra prosent-tabeller på spesielle varer som beskattes ved innførsel. Eksempler er Båtmotorer, Bil, Enkelte landbruksprodukter, Alkohol og Petroleumsprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.