Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste looper?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en ny looper når jeg skal til USA, men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken. :P

Jeg har en boss rc-2, men det er utrolig irriterende at den bare har 11 lagringsplasser.

Har sett på Boss rc-3 og 30, Line 6 JM4 og Digitech Jamman Stereo. Jeg vet det er litt prisforskjell på dem, men hvis det er verdt å legge i de ekstra kronene, gjør jeg det.

Noen som har prøvd de? Fordeler og ulemper? :)

Vet dere om noe annet bra, del gjerne med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et par loopere etterhvert, så kan kanskje uttale meg her.

Jeg har eid/eier:

Boss RC-2 (er nr. 2 nå).

Boss Rc-20XL

Boss RC-50

Line 6 DL-4

Line 6 M9/13

EHX Stereo Memory Man w/ Hazarai

Hvis du vil ha mange lagringsplasser så ville jeg gått for RC-50 eller RC-30, Digitech-looperne har jeg ingen erfaring med, men de ser spennende ut.

RC-30 har ikke reverse-funksjon, så hadde jeg måtte velge mellom en av de to som min eneste looper så hadde jeg gått for RC-50, men mulig du ikke har bruk for reverse.

Min personlige favoritt er Line 6 DL-4, som jeg synes er helt fantastisk enkel å bruke, men den har igjen ikke mulighet for å lagre loops. Men som live-looper er den kanon.

Ellers har du jo Boomerang III, som ser helt fantastisk ut på papiret, men jeg fant ikke helt ut av den når jeg testet den på Godlyd. Den har heller ikke mulighet for å lagre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en looper må man kunne lagre...

Bruker Boss RC-20XL her, og synes den er helt suveren, bortsett fra at den bare kan lagre 11 looper.

Glemte å skrive at jeg synes RC-20 med to pedaler er mye enklere åbruke enn RC-2 som bare har en, bortsett fra det så er de vel nesten like?? Vel, du kan koble en mic på RC-20...

Derfor blir det garantert snart en RC-30 på meg!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss RC-2 er vel erstattet av RC-3 nå, som har enormt mye mer lagringsplass enn forgjengeren, USB for import/eksport av WAV loops og en rythm guide.

Hovedforskjellene mellom RC-3, RC-30 og RC-50 er vel antall simultane loop tracks som kan spille (i tillegg til antall pedaler og andre interessante features med økende pris). RC-30 og RC-50 har XLR mikrofoninngang med mulighet for phantom power, noe jeg personlig ville prioritert.

Men RC-3 er jo heller ikke dum.

Gutta hos Andertons i UK har masse flotte utstyrsdemoer. Deriblant denne av Boss RC-3. Enjoy!

Jammen hadde de en av RC-30 også: :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.