Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte ut humbucker...


El_Aba

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lyst til å oppgradere min Gibson SG faded...har lyst på noe med mer krutt...men ikke altfor dyrt.

Kikka litt på gitarist . no, og fant noen Kent Armstrong ultra dist...noen som har erfaring med disse?

Jeg spiller hovedsakelig hardcore/punk + små doser metal.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke særlig erfaring med KA pickupene, men kan gi et tips om GFS pickuper som spiller bra, spesielt i forhold til den lave prisen.

Dessuten har de en grei tendens til å slippe billig unna i tollen. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har personlig kun brukt singlecoilene til GFS men tror et søk her på forumet også kan vise til noen greie tråder.

Men er jo klart det er greit å støtte norske gitarbutikker også.(Gitarist.no) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mere snakk om at han ville ha en high output pickup til gitaren for en billig penge, ikke direkte oppgradering.

Men er med på Super Distortion, bra pickup til det meste.

Tenkte litt på tråden da jeg kikket på musikkweb...

http://musikkweb.no/marked/objekt/Div+Humbuckere+%28Seymour+Duncan%2C+Bacchus%29+Selges_276947

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når ble GFS pickuper en oppgradering i forhold til originale Gibson pickup'er?

Hvis du savner mer output fra gitaren vil en boost pedal også gi deg det du spør etter.

Hvis det er snakk om f.eks 498T, så ser jeg på mange pickuper som en oppgradering i forhold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert, men den falt desverre ikke helt i smak her hos meg.

En veldig klar og definert pickup med lite output som gjør seg fint i mahogany. For de som liker det, så er det supert. Men desverre ikke helt min kopp te. Så hvis man føler for noe litt hottere med litt mer trøkk, så er det imo feil pickup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert, men den falt desverre ikke helt i smak her hos meg.

En veldig klar og definert pickup med lite output som gjør seg fint i mahogany. For de som liker det, så er det supert. Men desverre ikke helt min kopp te. Så hvis man føler for noe litt hottere med litt mer trøkk, så er det imo feil pickup.

Lite output, tuller du? Den er omtrent like hot som en JB/SH-4, og ganske lik på andre måter også, men låter litt mer "woody" imo. Må ha vært noe galt med ditt eksemplar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.