Web Analytics
Jump to content

Lil' Nightrain spørsmål

Recommended Posts

Hey!

Vurderer å kjøpe meg en lil' Nightrain, men en ting jeg lurer på er om den spiller høyt nok?

Liksom.. spiller den høyt nok til at jeg kan bruke den på bandspilling (vi spiller relativt høyt) og til små til litt under mellomstore gigs.

Tenkte meg å kjøpe ampen som en pakke sammen med det lille kabinettet som følger med, men har et 4x12 marshall MG4x12 kab. (usikker på navnet, men det følger med til MG100hdfx). Og ja.. vil den spille høyt nok?

Edited by ChristofferD

Tror nok ikke du får nok futt ut av den lille saken. Tror det er smartest for deg å gå for den "vanlige" nighttrain. Den er ikke i nærheten av stor den heller, og den spiller faktisk ganske høyt.

Lil nigtrain blir vel litt for mye av "øve hjemme" ampen.

konserter kommer ann på. Den vil vel mest sannsynlig mikkes opp da? Jeg bruker min night train bare på 7,5 w og det er mer enn høyt nok for meg. På øvinger hvor du trenger guff så bør 15w holde. Tror ikke det skal være noe problem.

Det er en amp å anbefale :) er svært glad i lyden fra den.

Ikke kjøp røramp for å spille både hjemme og live. Da er det ufattelig mye bedre å bruke en løsning som f.eks. Guitar Rig hjemme, og kjøre en skikkelig amp live.

Ellers finnes det jo noe trendy innenfor nuller og ett-tall fra en fyr som kalles Cliff :ninja:

Jeg hadde en 3w'er for en stund siden (Carr Raleigh). Knall amp hjemme og som kunne mikkes opp og brukes til (veldig) små gigger. I øvingslokalet falt den helt igjennom. Det var rett og slett ikke nok lyd.

Skal du bruke ampen til litt større gigs er du rett og slett nødt for å gå litt opp i styrke. 15w skulle duge i massevis, 15w spiller grisehøyt.

Basert på den bekskrivelsen du gir ville jeg selv gått for den "voksne" versjonen.