Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender fat strat


draugen

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer en fender for tiden. Såkalt fat strat med 2 humbuckere..

Grunnen til at den er veldig interessant er tone/volum oppsettet på den, det er ikke standard strat der volumknotten ligger tett oppi pickupen. Noe som for meg er en plage..

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28082542

Finner nada på nett om fat strat med dette oppsettet! Eller hvilke pickups den muligens har....

Håper noen kan si noe om denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Contemporary Strat ja smile.gif

Har en kliss lik selv, som jeg arvet av min far. Han kjøpte den ny, mens jeg har da hatt den i rundt 16-17 år nå.

Er lenge siden jeg bytta mikkene i min, men etter det jeg kan huske låt de helt ok. Ca medium output vil jeg tro.

Synes selv de ble litt daffe.

I tillegg hadde min tre-veis mikrofonvelger, master volum og tbx-kontroll (som egentlig bare er en forfinet tonekontroll med et "hakk" i midtposisjon).

Kanongitar som jeg har hatt det mye gøy med opp gjennom årene.

(Mulig jeg er litt inhabil siden den var min første ordentlige el-gitar..)

EDIT: Litt tilleggsopplysninger

Hvis den er lik min, så er baksiden av halsen lakkert på samme måte som gitaren. Ikke noe tre-feeling der i gården tongue.gif

Tremoloen er heller ikke spesielt godt egnet til ambisiøse stunts, men funker fint til "vanlig" bruk.

Endret av M.A.K.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt ja! Vanskelig å avgjøre da om den er verdt 5 lapper uten å prøve den...

Fikk litt inntrykk av "billig" versjon dette...

EDIT: Selger mener det er en japan dobbel fat strat, vet ikke om det er en betegnelse for den type gitar eller en egen beskrivelse.

Venter serienr så får vi se :)

Endret av draugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor mye den er verdt for å være ærlig.

Den er jo laget i Japan på 80 tallet, så den var nok neppe den dyreste gitaren Fender hadde i sortimentet happy.gif

Når det er sagt så gir ikke min noe inntrykk av å være noen slags billigmodell. Kvaliteten er bra og gitaren føles solid og godt skrudd sammen.

Ekstra pluss for 12" gripebrett radius, og ikke det der 7,25 og 9,5 mølet som de driver med ellers laugh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.