Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Meshuggah-inspirert djent-idé


Metalbrain

Anbefalte innlegg

Thanks! Trust me, I'm working on tightening up the picking :)

Yeah, well, you know. :P Sikth, Periphery, Meshuggah, Architects.. My playing and compositions are influenced by all of the bands I like and listen to a lot. I get little bits of inspiration from different songs and different bands. But it was mainly listening to Obzen and Hollow Crown by Architects while changing strings on my guitars that inspired me to write this little piece of music this weekend.

As for keeping you updated, i will! My Soundcloud is updated regularly, and the link is in my signature, so just click on it and check out if I've posted some new stuff :) Thanks for the feedback!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer folkens :) Har allerede gjort en del forandringer og tenkt litt videre, det som ligger ute nå er på en måte et førsteutkast.

Innspillinga ble vel litt stressa til tider ja, skulle bare rekke å spille inn alt på en kveld. Noen spesielle riff jeg burde vurdere å spille inn på nytt? Riffet som starter rundt 2.0 har jeg tenkt til å ta på nytt uansett, da det er litt rytmisk tricky, så det ble litt utight.

Synes det var jævlig fett!

Det er kanskje ikke helt tight, men det kan ha noe med innspillinga å gjøre. Keep it up! ;)

Er dette forresten noe du har laget selv? Eller er det med band?

Takker!

Har laget alt selv. Har spilt inn gitar og bass og programmert trommer selv. Driver dog og starter opp et band som jeg skal prøve å dra i gang ordentlig til høsten, hvor jeg tenker at vi blant annet skal bruke låtene jeg har laget.

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite med Meshuggah å gjøre, og mer med den utrolig kjedelige bølgen med djentcore som skyller rundt verden fra USA. Musikalsk var det ikke det verste, men gitarene er alt for høye i lydbildet. Trommene ligger bak i rommet et eller annet sted. Gitarlyden er snål, det høres ut som en stor differens mellom høyre og venstre kanal. Har du sjekket fasen? Bruker du forskjellige lyder? Ville lagt rytmegitar med identisk lyd i begge kanaler for denne sjangeren, i tillegg til å brakt frem trommene. Bassen er MIDI? Da er det bedre at du spiller bassen på gitar og pitcher den ned.

Endret av BlueGrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.