Web Analytics
Jump to content

Vibarmen bare henger og slenger

Palle

Recommended Posts

Vibarmen på mitt Pro Edge 2 system sitter ikke fast. Det er jævlig irriterende. Noen som har noen forslag til hvordan jeg skal fikse dette? Systemet er i perfekt balanse (Det ligger vannrett). Jeg har en Ibanez JS-100. Det kan virke som om den skal være sånn for den bare henger rett ned med Joe Satch også.

Umbrakoen holder bare på plass ei fjær.

Med bushingene mener jeg de to plastpakningene som er på vibarmen. disse blir slitt og bør byttes med jevne mellomrom. Du får kjøpt pakker med en haug sånne. Bruker å skifte når arma blir slarkete og henger når jeg slipper den. noen liker jo dette, men ikke jeg ivertfall.

Se der,ja.. Det var ikke dumt!. Sånne gummidingser har jeg aldri sett eller hatt på vibarmen min. Er det vanlig det der? Noen som vet om noen andre metoder for å stramme opp vibben? Jeg er ute etter å ha den sånn at den er på det punktet man setter den fra seg.

Hvis det er Edge pro to du har skal det være to hvite plastringer som sitter på armen. Om det ikker er det og du ikke skruer den fast kan de av en merkelig grunn ha blitt fjernet.

Hvis du har en arm du skruer på plass skal det ikke være plastpakninger på armen.

Uansett er det disse plastringene/pakningene som enten er slitt eller borte om du har en arm du bare presser ned på plass

Tipper det er en slik en du har. Har ikke vært borti denne typen men tenker på om det muligens kan være en o-ring eller noe i hølet til tremarmen som kanskje kan byttes.

Går det å skru av noe ?

post-6011-0-70750600-1306684006_thumb.jp

Ja,det er en sånn en jeg har,hkurt. Jeg har aldri verken hatt eller sett de hvite gummigreiene. Jeg kan heller ikke se at det fins noen muligheter for å stramme opp det hullet. Men jeg har hørt flere ganger at et tremolosystem i ubalanse vil føre til at slark i det vibarmhullet. Men som sagt så er det i perfekt balanse som samsvarer med actionen. Så kan det ha noe med det å gjøre at jeg har senket stolen relativt lavt for å få en lav action? For det har ikke bestandig vært sånn at armen bare henger der. Edge Pro 2 er vel ikke et high end tremolosystem, så kanskje de gummigreiene ikke funker på den, og at det rett og slett bare er balansen og høyden på tremoloen som er problemet?